V praxi nám niekedy vznikajú prípady, že musíme interne stornovať vystavenú faktúru za tovar z dôvodu napr. nesprávnych identifikačných údajov alebo chýb fakturantky. Napríklad v prípade, že fakturanta uviedla vo faktúre zlú cenu, vystornuje faktúru dobropisom a následne vystaví správnu faktúru s tým istým dátumom. Uvedený postup uplatní v prípade, že faktúra ešte nebola odoslaná k zákazníkovi.
- Máme považovať storno faktúru za opravnú faktúru a uvádzať ju v daňovom priznaní na riadkoch 26 a 27? Alebo takéto interné storno faktúr s následným vystavením novej faktúry uvádzať v daňovom priznaní na riadkoch 03 a 04? Alebo všetky dobropisy uvádzať v daňovom priznaní na riadku 26 a 27?
- Je správne ich uvádzať v kontrolnom výkaze v časti C.1.?
Vo vašom prípade ide o opravu z titulu tzv. omylu. V danom prípade nie je možné hovoriť o oprave základu dane v súlade s § 25 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon