Od 1. 1. 2004 SR bolo povolené čerpať prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ. Prvé výzvy na podávanie projektov financovaných zo štrukturálnych fondov a štátneho rozpočtu boli však vyhlásené až v polovici roku 2004. Ako prvé zareagovali Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR a Ministerstvo hospodárstva SR.
Od 1. 1. 2004 SR bolo povolené čerpať prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ. Prvé výzvy na podávanie projektov financovaných zo štrukturálnych fondov a štátneho rozpočtu boli však vyhlásené až v polovici roku 2004. Ako prvé zareagovali Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR a Ministerstvo hospodárstva SR.
Pre podnikateľov zo súkromného sektora boli azda najatraktívnejšie výzvy z oblasti cestovného ruchu a priemyslu. Na oblasť cestovného ruchu pre mimobratislavské kraje bolo na skrátené programovacie obdobie rokov 2004 až 2006 určených viac ako 35 mil. EUR (zdroje Európskeho spoločenstva a zdroje zo štátneho rozpočtu SR). Čerpanie týchto prostriedkov, resp. prideľovanie prostriedkov jednotlivým projektom bolo naplánované progresívne od roku 2004 do roku 2006, t. j. každý rok sa malo čerpať viac prostriedkov ako v predchádzajúcom roku. Skutočnosť v rámci týchto dvoch najlukratívnejších výziev bola však úplne odlišná. Na oblasť cestovného ruchu bola vyhlásená v júni 2004 prvá a zároveň posledná výzva. Implementačná agentúra SACR (Slovenská agentúra pre cestovný ruch) ani MH SR ako riadiaci orgán pre oblasť cestovného ruchu nepočítali až s takým masívnym návalom projektov. Na oblasť cestovného ruchu pre podnikateľov bolo podaných cca 10-násobne viac projektov, ako boli zdroje zo štrukturálnych fondov a štátneho rozpočtu SR určené na toto opatrenie.
Ťažkú úlohu pri vypracovávaní projektov mali jednotliví žiadatelia, resp. konzultačné spoločnosti a nepochybne zložitý proces administratívnej kontroly, hodnotenia a poradenstva čakal na implementačnú agentúru SACR a riadiaci orgán MH SR. Informácie, ako správne vypracovať projekt, boli pomerne strohé a neraz i mätúce, čo nepochybne z veľkej časti zapríčinilo, že „sitom“ formálnej kontroly prešla iba cca jedna tretina podaných projektov. Všetky schválené projekty v oblasti cestovného ruchu boli krátené asi o 20 %, čo zn