Účtovanie reklamácie

Vydané: 2 minúty čítania

Spoločnosť predáva tovar (pivo v sudoch) a účtuje ho spôsobom A voči odberateľovi takto:

Predá tovar zákazníkovi, odberateľ ho spoločnosti vráti (napr. z dôvodu, že tovar je pokazený). Spoločnosť tovar prijme, vystaví odberateľovi dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dá zo svojich zásob.

Postup spoločnosti voči dodávateľovi: Pokazený tovar spoločnosť vráti dodávateľovi – späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie príde buď:

  1. nový tovar = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD alebo
  2. príde iba cenový dobropis = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD?

Ako spoločnosť zaúčtuje celú cestu reklamácie? Aké bude účtovanie zo strany spoločnosti voči odberateľovi a zároveň zo strany spoločnosti aj voči dodávateľovi?

Uznaním reklamácie voči odberateľovi spoločnosti vlastne vzniká záväzok. Úplne korektné účtovanie by teda bolo zaúčtovanie tohto záväzku.

Text

MD

D

Dodanie tovaru – základ

311

  • Obľúbené
  • Poznámka

Zdieľanie dokumentu

Poznámka k dokumentu