Automobil nezaradený v obchodnom majetku
Počet vyhľadaných dokumentov: 33
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 33
Zoradiť podľa:
Daňovník používal automobil v podnikaní, platil zaň daň z motorových vozidiel. Automobil chce darovať dcére, a teda ho vyradí z majetku a nebude ďalej platiť daň za toto vozidlo. V podnikaní chce ale naďalej používať automobil svojej manželky, ktorý doteraz nebol v majetku a zaň aj platiť daň. Manželka je fyzická osoba a nepodniká. Môže manžel-podnikateľ platiť daň za auto, ktoré nie je jeho majetkom a držiteľkou vozidla je manželka? Nemusí mu automobil manželka „darovať“ alebo inak na podnikateľa previesť?
SZČO používa automobil nezaradený v obchodnom majetku na podnikanie (v minulosti bol tento automobil zaradený v majetku a bol odpisovaný). Do 31. 12. 2014 dávala SZČO do daňových výdavkov spotrebované pohonné látky + paušál 0,183 € za prejazdené km. Od 1. 1. 2015 toto však už nie je možné. Akú možnosť má SZČO teraz, ak si neplánuje kúpiť nové motorové vozidlo a zaradiť ho do majetku? Môže doterajšie vozidlo, ktoré má v súkromnom vlastníctve používať na podnikanie a účtovať si do výdavkov len spotrebu pohonných látok, resp. ani toto nie, ak automobil bol už v minulosti zaradený v majetku firmy? Alebo môže opäť tento automobil zaradiť do majetku firmy a účtovať všetko, čo súvisí s používaním automobilu (pohonné látky, opravy, údržbu, poistenie, daň z motor.vozidla)? V akej cene by sa tento automobil zaradil do majetku, ak už raz bol odpísaný a má aspoň 12 rokov? Bude to zostatková cena = 0, resp. reprodukčná cena stanovená odhadom? Jeho zaradenie do majetku by stačilo len prostredníctvom Inventárnej karty DHM? Neviem, či som správne pochopila, že uvedený automobil už nemožno používať na podnikanie, čiže vidím jedinú možnosť preradiť ho do majetku firmy, keďže ide o malého podnikateľa a neplánuje kúpiť ďalšie auto.
Konateľ spoločnosti s .r .o. dňa 7. 4. 2014 bol na pracovnej ceste osobným motorovým vozidlom. Dňa 7. 4. 2014 zaplatil v hotovosti nákup PHM v sume 1 350,00 CZK. Dňa 7. 4. 2014 bol vypracovaný cestovný príkaz, v ktorom je iba vyúčtovanie nákupu PHM v sume 1 350,00 CZK. Postupovala som správne pri výpočte cudzej meny na eurá? - použila som referenčný výmenný kurz určený a vyhlásený ECB alebo NBS zo dňa 6. 4. 2014 - zaúčtovala som 512/365, 365/211 - suma 1 350,00 CZK - osobná hotovosť konateľa a nie firmy s. r. o. – je správny postup pri výpočte cudzej meny na eurá:
Prijatá faktúra dátum dodania 7. 4. 2014 – použila som referenčný kurz ECB dňa 6. 4. 2014 prijatá faktúra bola zaplatená v hotovosti 22. 4. 2014 - použila som referenčný kurz ECB zo dňa 21. 4. 2014.
SZČO - dopravca, nákladná cestná doprava - odhlási dočasne motorové vozidlá, ktoré má zaradené v majetku firmy, ale aj tie, ktoré nie sú zaradené v majetku, ale využíva ich v súvislosti s podnikaním, na polícii. Počas doby vyradenia nemá povinnosť platiť povinné zmluvné poistenie motorových vozidiel. Ako je to s daňou z motorových vozidiel - je potrebné autá odhlásiť na daňovom úrade a o túto dobu znížiť aj daň z motorových vozidiel? Je potrebné priložiť aj doklady o dočasnom vyradení, prípadne to niekde uviesť v poznámkach?
Podnikateľský subjekt - živnostník na cestovanie využíva vlastné osobné motorové vozidlo, nezahrnuté do obchodného majetku. Môže si uplatňovať aspoň základnú náhradu za každý km jazdy a stravné na zahraničných služobných cestách aj v prípade, keď doklady o nákupe PHL neukladal?
FO podnikateľ - samostatne hospodáriaci roľník účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva. V ktorých prípadoch sa účtujú nakúpené pohonné látky (PHL) ako materiál a kedy ako prevádzková réžia? FO podnikateľ používa pri podnikaní rôzne motorové vozidlá (traktory, nákladné autá), mechanizmy, motorové píly (používa ich pri čistení pastvy) a krovinorez. V súvislosti s ich používaním nakupuje PHL aj do bandasiek, pričom vedie skladové karty na ktorých sa zaznamenáva príjem (nákup PHL) a následne výdaj PHL do konkrétneho motorového vozidla, stroja, mechanizmu, motorovej píly. Ako sa účtuje nákup takto použitých PHL? Podnikateľ zároveň používa a má zaradené v obchodnom majetku osobné motorové vozidlo, pričom vedie evidenciu jázd. Ako sa účtuje nákup PHL v tomto prípade?
Fyzická osoba - podnikateľ využíva pri podnikaní automobil, ktorý je napísaný na manželku, ona nepodniká, čiže automobil nie je zahrnutý v obchodnom majetku podnikateľského subjektu. Účtuje podnikateľ o priemernej spotrebe a paušáli? Oznamovaciu povinnosť podal podnikateľ a podá zároveň aj daňové priznanie? Rovnako sa účtuje o automobile, ktorý si prenajal podnikateľ od fyzickej osoby nepodnikateľa, ale ešte si do výdavkov zahrnie aj výdavky na prenájom? Ak zamestnanec právnickej osoby je zároveň aj konateľom a spoločníkom v jednej osobe, napr. lekár a automobil nemá v majetku, ale využíva vlastné vozidlo na služobné cesty. Je povinný robiť cestovné výkazy, alebo len účtuje o priemernej spotrebe a paušáli za km?
Má zriaďovateľ a zároveň aj pracovník súkromného školského zariadenia (nezisková organizácia) právo si účtovať cestovné náhrady? Používa vlastné motorové vozidlo, keď dochádza do iných miest – pobočiek školského zariadenia za účelom vykonávania svojej činnosti, a to v poobedňajších a večerných hodinách (napr. mestá A, B, C). Adresa sídla organizácie je v meste X a trvalý pobyt zamestnanca je v meste Y. Stravovanie nie je zabezpečené ani v jednom meste. Môže si zakúpiť stravné lístky ? Ak áno, na ktoré dni?
Zamestnávateľ poskytol zamestnancovi na využívanie na služobné a súkromné účely osobný automobil. V dohode so zamestnancom neupravil postup v prípade, ak z objektívnych dôvodov nebol automobil v príslušnom mesiaci použitý. V danom mesiaci zamestnanec automobil nepoužil, nakoľko bol celý mesiac hospitalizovaný. Zamestnávateľ mu napriek tomu vyčíslil nepeňažný príjem vo výške 169 €. Bol postup zamestnávateľa v súlade so zákonom?
Nepeňažný príjem za používanie motorového vozidla na súkromné aj služobné účely je predmetom dane z príjmu a vstupuje do vymeriavacích základov na výpočet výšky poistného do poisťovní?
- Článek
Môže si SZČO uplatňovať náhradu za pohonné látky (PHL) v prípade, že doklad z ERP nemá (resp. má jeden doklad na mesiac)? Je možnosť v súlade so znením zákona „podľa cien platných v čase ich nákupu“ si napr. uplatniť cenu PHL zo štatistického úradu, ktorý umožňuje § 7 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách? V prípade, že si náhrady za PHL nemôže uplatniť, má možnosť si uplatniť základnú náhradu na km (napr. 100 km x 0,183)?
Podľa § 19 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p., ak daňovník na cestovanie využije vlastné osobné motorové vozidlo nezahrnuté do obchodného majetku, uplatní výdavky (náklady) do výšky náhrady za spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu.
Môže si SZČO uplatňovať náhradu za pohonné látky (PHL) v prípade, že doklad z ERP nemá (resp. má jeden doklad na mesiac)? Je možnosť v súlade so znením zákona „podľa cien platných v čase ich nákupu" si napr. uplatniť cenu PHL zo štatistického úradu, ktorý umožňuje § 7 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách? V prípade, že si náhrady za PHL nemôže uplatniť, má možnosť si uplatniť základnú náhradu na km (napr. 100 km x 0,183)?
Ako postupovať pri preradení motorového vozidla z obchodného do súkromného majetku, nakoľko podnikateľ chce prerušiť podnikanie z titulu nedostatku práce. Motorové vozidlo bolo zaobstarané formou lízingu v r. 2006. Lízing bol ukončený a auto je odpísané. Treba automobil dať oceniť a kúpnopredajnou zmluvou sám sebe predať a príjem zdaniť, alebo stačí len preraďovací protokol založiť do podnikateľskej evidencie?
Podnikateľ - živnostník používa osobné motorové vozidlo výlučne na jazdy v meste. Ročne najazdí približne 4 000 km. V technickom preukaze je uvedená len jedna spotreba paliva, a to 5,9 l/100km. Toto je kombinovaná spotreba, ktorá sa pri jazde v meste nedá dodržať.
Môže podnikateľ internou smernicou navýšiť spotrebu podľa skutočného stavu, napr. o 20 %, alebo sa musí držať spotreby uvedenej v technickom preukaze?
Zamestnanec chce na pracovnej ceste použiť osobné cestné motorové vozidlo. Toto vozidlo je evidované na jeho manželku. Môže mu zamestnávateľ dať súhlas na použitie a čo musí zamestnanec predložiť?
Zamestnávateľ uhrádza zamestnancovi pri použití cestného motorového vozidla pri pracovnej ceste len náhrady za tzv. amortizáciu motorového vozidla – sadzbu základnej náhrady a zamestnancovi neposkytuje náhradu výdavkov za pohonné látky (ďalej len „PHL"). Tento postup zamestnávateľ určil vo vnútornom predpise. Postupuje zamestnávateľ v súlade so zákonom č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách")?
Zamestnanec používa súkromné vozidlo na pracovné cesty a spotreba v technickom preukaze je uvedená podľa § 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p., t. j. 6,4 l/100 km. Pri výpočte náhrady za spotrebované pohonné látky (ďalej len „PHL") používa spotrebu 6,4 litra pre ubehnuté kilometre mimo mesta a v meste používa spotrebu zvýšenú o 40 %, t. j. 8,96 litra.
Ubehnuté kilometre:
v meste 22 km x (6,4/100) = 1,408 litra,
mimo mesta 9 km x (8,96/100) = 0,8064 litra.
Spolu: 1,408 litra + 0,8064 litra = 2,2144 litra.
Môže sa pri výpočte náhrady zaokrúhliť takto vypočítaná spotreba v litroch na 2 desatinné miesta (2,21) alebo sa náhrada musí počítať s nezaokrúhlenou hodnotou (2,2144)?
Zamestnanec použil po dohode so zamestnávateľom pri pracovnej ceste z Bratislavy do Popradu súkromné vozidlo a prejazdil 690 km, pričom všetky kilometre najazdil v režime mimo mesto. Vozidlo má v technickom preukaze uvedenú spotrebu pohonných látok (ďalej len „PHL") podľa normy STN, ktorá je 9,9 l/100 km. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o čerpaní, ktorá bola 1,31 €.
Spotreba PHL výrazne nezodpovedala skutočnej spotrebe a zamestnanec preukázal spotrebu 10,90 l/100 km, a to dokladom vydaným osobou, ktorej bolo udelené oprávnenie autorizácie.
Zamestnanec použil po dohode so zamestnávateľom pri pracovnej ceste z Bratislavy do Popradu súkromné vozidlo a prejazdil 690 km, pričom všetky kilometre najazdil v režime mimo mesto. Vozidlo má v technickom preukaze uvedenú spotrebu pohonných látok (ďalej len „PHL") podľa normy STN, ktorá je na 100 km 9,9 l. Zamestnanec preukázal cenu PHL v deň nástupu na pracovnú cestu dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 €.
Zamestnanec po dohode so zamestnávateľom používa pri pracovnej ceste konanej len v Bratislave súkromné vozidlo. Za jeden mesiac najazdil 1 650 km. Vozidlo má v technickom preukaze uvedenú spotrebu pohonných látok (ďalej len „PHL") podľa normy STN, ktorá je na 100 km 9,9 l; zvýšená spotreba PHL podľa STN o 40 % pre mesto je 13,86 l/100 km. Zamestnanec preukázal cenu PHL z času konania pracovnej cesty dokladom o kúpe, ktorá bola 1,31 € (uvedená cena platila počas celého mesiaca).