Služby podliehajúce pokladnici e-kasa klient - taxikári

Vydané: 3 minúty čítania

Môže taxikár, ktorý vydá zákazníkovi doklad z taxametra, zaevidovať celkovú sumu zaplatenej ceny (tržbu) do virtuálnej registračnej pokladnice (ďalej len „VRP“) až na konci pracovnej zmeny?

Nemôže, zaevidovanie tržby vo VRP je taxikár povinný vykonať následne po každom prijatí tržby. Nie je možné sumu platenej ceny zaevidovať vo VRP neskôr, napr. po skončení zmeny.

Čo v prípade, ak pri nahrávaní celkovej sumy zaplatenej ceny (tržby) do VRP, taxikárovi vypadne internetové pripojenie a tržbu sa mu nepodarí  nahrať do VRP?

V prípade, ak pri zaevidovaní tržby do VRP vypadne internetové spojenie, je taxikár povinný vyhotoviť paragón (ručne vystavený doklad o prijatí hotovosti) a tento spolu s potvrdením z taxametra odovzdať zákazníkovi. Údaje z vyhotovených paragónov je povinný taxikár zaevidovať do VRP najneskôr do 10 kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka VRP obnovená.

Je povinný taxikár odovzdať zákazníkovi pokladničný doklad vyhotovený pokladnicou e-kasa klient za príjem tržieb v hotovosti?

Podnikateľ poskytujúci taxislužbu, nie je pri použití pokladnice e-kasa klient povinný vyhotoviť a cestujúcemu odovzdať pokladničný doklad, ak vyhotovuje a cestujúcemu vydáva alebo posiela potvrdenie o zaplatenom cestovnom podľa ustanovenia § 30 ods. 5 písm. f) zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v z. n. p., podnikateľ v pokladnici e-kasa klient zaeviduje len celkovú sumu platenej ceny.

Podnikateľ vykonávajúci osobnú prepravu neprijíma tržbu na území Slovenska v hotovosti, je povinný používať pokladnicu e-kasa klient?

Podnikateľ (taxikár) vykonávajúci osobnú prepravu nie je povinný používať pokladnicu e-kasa klient, ak prijíma tržbu v zahraničí, prípadne tržbu neprijíma v hotovosti, ale bezhotovostne, t. j., ak zákazník za poskytnutú službu zaplatí poštovým poukazom alebo prevodom na bankový účet taxikára.

Pri prevádzke taxislužby má mať podnikateľ (prevádzkovateľ taxislužby) s viacerými zamestnancami vytvorených toľko VRP prístupov, koľko má áut, alebo stačí, ak bude mať jeden prístup do VRP, ktorý budú súčasne používať všetci zamestnanci spoločne?

Ak ide o podnikateľa, ktorý poskytuje taxislužbu prostredníctvom zamestnancov, každý zamestnanec (vodič) prijímajúci tržbu v hotovosti je povinný mať VRP, v rámci ktorej je povinný prijatú tržbu zaevidovať vo VRP (k počtu používaných vozidiel v rovnakom čase musí byť rovnaký počet VRP-prístupov).

Taxikár poskytujúci taxislužbu odovzdáva doklady z taxametra zákazníkovi a celkovú sumu platenej ceny nahráva do VRP. Ako má taxikár postupovať, ak doklad z taxametra nevydá zákazníkovi, pretože sa zasekne doklad v taxametre, resp. taxameter sa pri tlačení dokladu pokazí?

Z dôvodu poruchy taxametra, taxikár má povinnosť vydať zákazníkovi doklad o poskytnutí služby (príjmový doklad).