Ing. Jana Hvojníková
Počet vyhľadaných dokumentov: 4
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 4
Zoradiť podľa:
Ak zamestnanec musí v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie alebo počas vyhláseného núdzového stavu vykonávať prácu na pracovisku, zamestnávateľ je povinný prijať všetky opatrenia na zaistenie ochrany života, zdravia a bezpečnosti zamestnancov na pracovisku v zmysle zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o BOZP“). Podľa § 177 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“) je zamestnávateľ povinný zabezpečovať svojim zamestnancom také pracovné podmienky, aby mohli riadne plniť svoje pracovné úlohy bez ohrozenia života, zdravia a majetku.
Chceli by sme sa poradiť ohľadne účtovania kultúrnych poukazov v príspevkovej organizácii "divadlo". Divadlo prijalo za divadelné predstavenie úhradu v hotovosti a kultúrnych poukazoch. Hotovosť zaúčtovali ako príjem za divadelné predstavenie. Ako majú zaúčtovať kultúrne poukazy, ktoré následne koncom novembra zašlú na preplatenie na ministerstvo? Zaujíma nás účtovanie aj rozpočet.
- Článek
Predmetom príspevku je účtovanie dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“) v štátnej správe a samospráve v prípade tuzemského prenosu daňovej povinnosti pri stavebných prácach a účtovanie DPH v prípade obstarania dlhodobého majetku formou finančného nájmu s právom kúpy prenajatej veci.
Potrebovala by som usmernenie ohľadom správnosti účtovania v obci, ktorá vracia kapitálové výdavky (realizovaný projekt) za predchádzajúce účtovné obdobie zistené pri kontrole na mieste sprostredkovateľským orgánom - na základe žiadosti o vrátenie FP.
Zároveň uvádzam, že:
dodávateľ na základe zistení kontroly vystavil obci dobropisovú faktúru za nevykonané práce (nezrovnalosti),
projekt ešte nie je zaradený v majetku obce, nakoľko nebolo ukončené kolaudačné konanie, takže všetky výdavky ešte evidujeme na účte 042.
Uvádzam účtovanie v obci:
- DOBROPIS FAKTÚRY od dodávateľa (kapitálové výdavky predchádzajúceho účt. obdobia):
315 AÚ / 042 AÚ
- INKASO POHĽADÁVKY na bankový účet obce od dodávateľa:
221 AÚ / 315 AÚ
- položka rozpočtovej klasifikácie 292012 - Z dobropisov, kód zdroja 41
- PREDPIS - vrátenie nezrovnalosti pri čerpaní kapitálových výdavkov z prostriedkov EÚ a ŠR: 384 AÚ / 379 AÚ
- ÚHRADA - vrátenie nezrovnalosti pri čerpaní kapitálových výdavkov z prostriedkov EÚ a ŠR: 379 AÚ / 221 AÚ
- položka rozpočtovej klasifikácie 637038 - Nezrovnalosti a iné vrátky za prostriedky EÚ zaradené do štátneho rozpočtu a za prostriedky spolufinancovania, kód zdroja 41
Zvlášť potrebujem odsúhlasiť, resp. uviesť správne POLOŽKY ROZPOČTOVEJ KLASIFIKÁCIE a správne KÓDY ZDROJA: (poznámka: ide o kapitálové výdavky z predchádzajúceho účt. obdobia):
- pri PRÍJME NA ÚČET OBCE - inkaso dobropisu od dodávateľa (292012 a kód zdroja - 41)
- PRI VÝDAJI OBCE – úhrada nezrovnalosti sprostredkovateľ. orgánu (637038 a kód zdroja - 41)