Triangulárny obchod
Počet vyhľadaných dokumentov: 2
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 2
Zoradiť podľa:
Reťazové a triangulárne obchody Zásadným znakom reťazových obchodov je skutočnosť, že tovar, ktorý je predmetom obchodu sa fyzicky prepraví od prvého dodávateľa priamo k poslednému odberateľovi. To znamená, že v rámci...
- Článek
V podnikateľskej praxi sa možno v súvislosti s riešením problematiky DPH častokrát stretnúť s pojmom „reťazové obchody“. Treba predovšetkým podotknúť, že zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“) takýto pojem nedefinuje a ani nepozná. Zjednodušene však možno povedať, že ide o také obchodné vzťahy, ktorých predmetom je dodanie toho istého tovaru medzi viacerými tuzemskými podnikateľmi alebo podnikateľmi z iných členských štátov, pričom tieto obchodné vzťahy môžu zasahovať aj na územie tretích štátov.