Záručná doba

Počet vyhľadaných dokumentov: 6

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 6

Zoradiť podľa:

Účtovná jednotka vytvorila rezervu na reklamácie a záručné opravy, pričom vychádzala z obratu. Na tento účel má vytvorenú: - krátkodobú rezervu – reklamácie a záručné opravy týkajúce sa výrobkov, ktoré môžu byť reklamované už iba rok - dlhodobá rezerva – reklamácie a záručné opravy týkajúce sa výrobkov, ktoré môžu byť reklamované 2 a viac rokov v zmysle zmluvných podmienok. Chcem sa opýtať: 1. Ak v roku 2013, napr. 21. 5. 2013 bol reklamovaný výrobok, na ktorý bola v roku 2012 tvorená dlhodobá rezerva, má sa na túto reklamáciu použiť táto dlhodobá rezerva (rezerva sa až k 31. 12. 2013 preklasifikuje na krátkodobú) alebo čerpať krátkodobú rezervu? 2. Tvorbu rezervy účtujeme nasledovne 548/323, 459 – môžeme túto rezervu použiť aj vtedy, ak zákazníkovi poskytneme zľavu z omeškania (zľavu z omeškania poskytujeme až keď si ju zákazník vyžiada, t. j. považujeme to za istú formu reklamácie). Je tento postup akceptovateľný?
Vydané: 07. 05. 2014
  • Článek
Základné právne normy, ktoré upravujú zodpovednosť za vady, záruky a záručné doby sú Občiansky a Obchodný zákonník. Občiansky zákonník v § 619 až § 627 upravuje zodpovednosť za vady predávanej veci v maloobchode fyzickou alebo právnickou osobou ako podnikateľom v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaná vec pri prevzatí kupujúcim a ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou prostredníctvom záručného listu. V záručnom liste môže určiť dlhšiu dobu záruky ako ustanovuje Občiansky zákonník a tiež podmienky a rozsah tejto záruky. Ak na predanej veci vznikne vada, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo, aby bola bezodplatne, včas a riadne odstránená. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, kupujúci má právo na výmenu veci alebo odstúpenie od zmluvy. Právo zo zodpovednosti za vady sa uplatňuje u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je v záručnom liste uvedený subjekt určený na opravu, kupujúci môže právo na opravu uplatniť u tohto subjektu. Právo zo zodpovednosti za vady zanikne, ak sa neuplatní v záručnej dobe.
Vydané: 07. 10. 2013
  • Článek
Spoločnosť obstarala osobný automobil. Na faktúre je sa­mostatne uvedená položka „predĺžená záruka na 4 roky“, rozumie sa záruka na bezplatné opravy auta. Súčasťou faktúry je tiež poplatok za registráciu auta. Ako správne zaúčtovať tieto položky, do nákladov alebo do obstarávacej ceny majetku?
Vydané: 07. 10. 2013
Ako správne zaúčtovať predĺženie záruky osobného vozidla zakúpeného (nie na lízing) 14. 1. 2013 o 24 mesiacov?
Vydané: 12. 02. 2013
Ako správne účtovať poplatok za predĺženie záruky na výpočtovú techniku? Podľa niektorých názorov sa zahrnie do ceny obstarávaného materiálu, dlhodobého majetku, resp. tovaru. Iné odborné názory sú, že to nie je náklad spojený s obstaraním, ale s používaním majetku. Vtedy sa má zaúčtovať do nákladov firmy. Otázne je však, či ho aj časovo rozlišovať. Ktorý názor je správny?
Vydané: 30. 08. 2011
  • Článek
Ak si kúpite v obchode tovar a v lehote dvoch rokov od jeho zakúpenia sa na ňom vyskytnú vady, máte právo reklamovať ich u predávajúceho. Vzťahuje sa ale právo kupujúceho na reklamáciu zakúpeného tovaru naozaj na všetok tovar a môžete ho uplatniť u predávajúceho za akýchkoľvek podmienok, alebo je obmedzené určitými podmienkami?
Vydané: 01. 10. 2007