Článok je zameraný na podanie daňového priznania a dodatočného daňového priznania k dani z príjmov, ktoré podáva najviac daňových subjektov ako aj fyzických osôb, ktoré nie sú podnikateľmi, ale spĺňajú povinnosť daňové priznanie podať na základe dosiahnutého príjmu (napr. z predaja nehnuteľností ako je byt rodinný dom, pôda, z prenájmu hnuteľného alebo nehnuteľného majetku) podľa § 32 ods. 1 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ZDP“) a v niektorých prípadoch aj pri podaní dodatočného daňového priznania k dani z pridanej hodnoty vrátane legislatívnej úpravy daňového priznania a dodatočného daňového priznania.
Členenie článku:
- Legislatívny rámec podania daňového priznania po poslednej novele daňového poriadku od 1.1.2022 s aktuálnym stavom k 1.1.2023
- Legislatívny rámec podania opravného daňového priznania a dodatočného daňového priznania po poslednej novele od 1.1.2016 s aktuálnym stavom k 1.1.2023
- Aké sú dôvody podania dodatočného daňového priznania?
- Počítanie lehoty na podanie dodatočného daňového priznania pre všetky skutočnosti, z ktorých vyplýva podať dodatočné daňové priznanie ako povinnosť alebo ako oprávnenosť
- Zdaňovacie obdobia, na ktoré sa vzťahuje predĺženie lehoty zániku práva vyrubiť daň z dôvodu prerušenia jej plynutia v období pandémie vrátane predĺženia lehoty na podanie dodatočného daňového priznania
- Osobitné počítanie lehoty na podanie dodatočného daňového priznania na nižšiu daňovú povinnosť podľa ods. 5
- Prípady skutočností, na základe ktorých nemožno podať dodatočné daňové priznanie podľa odsekoch 7 a 8
- Podanie dodatočného daňového priznania po začatí daňovej kontroly podľa ods. 9
- Zhrnutie dôvodov na podanie dodatočného daňového priznania
-------------------------------------------
Podanie daňového priznania alebo dodatočného daňového priznania je úkon, ktorý upravuje
o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení iných zákonov v z. n. p. (ďalej len "daňový poriadok"),
ak osobit