Nadácia
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
- Článek
Oznámenie o dátume schválenia účtovnej závierky je dokument, ktorý sa doručuje do registra účtovných závierok (ďalej len „RÚZ“).
- Článek
Legislatívny rámec pre sektor sociálnej ekonomiky, vrátane sociálnych podnikov, s účinnosťou od 1. 5. 2018 vytvára zákon č. 112/2018 Z. z. o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch v z. n. p. (ďalej len „zákon o sociálnej ekonomike“). Sociálnou ekonomikou je súhrn produktívnych, distribučných alebo spotrebiteľských aktivít vykonávaných prostredníctvom hospodárskej činnosti alebo nehospodárskej činnosti nezávisle od štátnych orgánov, ktorých hlavným cieľom je dosahovanie pozitívneho sociálneho vplyvu.
- Článek
V oblasti overovania účtovnej závierky audítorom došlo v zákone č. 431/2003 Z.z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len "zákon o účtovníctve") k zmenám, a to zákonom č. 363/2019 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z. n. p. s účinnosťou od 1.1.2020 a zákonom č. 198/2020 Z.z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia zasiahnutým opatreniami na zamedzenie šírenia nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 198/2020 Z.z.") s účinnosťou od 1.1.2021 a od 1.1.2022.
Športový klub má právnu formu – združenie (zväz, spolok, spoločnosť, klub a i.), predmet prevažujúcej činnosti (SK NACE) 93110 Prevádzka športových zariadení, predmet prevažujúcej činnosti (OKEČ) 92610, prevádzka športových zariadení, sektor pre národné účty 15000, neziskové inštitúcie slúžiace domácnostiam, druh vlastníctva 6 Vlastníctvo združení, politických strán a cirkví. Ak mal športový klub iba dotácie z obecného úradu, je povinný podať daňové priznanie, alebo sa ho týka § 41 zákona o dani z príjmov a nie je povinný podávať daňové priznanie, keďže nemal zdaniteľné príjmy, okrem príspevkov a dotácií z obecného úradu?
Poslanci obecného zastupiteľstva uložili obecnému úradu spracovať návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) upravujúci chov zvierat na území obce. Nie sme si istí, či takéto niečo súčasná legislatíva umožňuje a počuli sme o tom, že vo viacerých prípadoch prokurátori takéto VZN napadli protestom a že bolo zrušené. Kde je možné o takýchto prípadoch nájsť viac informácií a je vôbec možné takéto VZN vydať?
- Článek
Organizácie nezriadené za účelom podnikania často bojujú s nedostatkom finančných prostriedkov potrebných na svoju činnosť. Medzi jeden zo spôsobov ako získať potrebné finančné prostriedky je aj prijatie a čerpanie prijatých podielov zaplatenej dane.
- Článek
Založenie a vznik nadácie, jej zrušenie, použitie majetku nadácie a nadačného imania, zdaňovanie, daňové priznanie a úhrada dane týkajúca sa nadácií po zavedení meny euro v Slovenskej republike. Na tieto témy sa zameriava príspevok autorov.
- Článek
V roku 2009 je to už po ôsmy raz, čo sa máme možnosť rozhodnúť, komu poukážeme podiel zo zaplatenej dane z príjmov. Zákon č. 595/2003 Z. z. o daniach z príjmov v z. n. p. umožňuje i v tomto kalendárnom roku fyzickej a právnickej osobe poukázať 2 % zo svojej zaplatenej dane vybraným právnickým osobám na osobitné (verejnoprospešné) účely. Právnickou osobou sa na vyššie uvedený účel rozumie organizácia, ktorá je zaregistrovaná Notárskou komorou SR v centrálnom zozname prijímateľov.
- Článek
Na slovenskom trhu popri bežných podnikateľských subjektoch, akými sú napr. obchodné spoločnosti, živnostníci, pôsobia aj mnohé organizácie, ktorých primárnym cieľom nie je vykonávanie podnikateľskej činnosti. Ide o tzv. neziskové organizácie, ktoré zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. definuje ako daňovníkov, ktorí nie sú založení alebo zriadení na podnikanie. Podľa údajov Štatistického úradu SR z roku 2004 pôsobilo už v tomto období na slovenskom trhu viac ako 29 260 neziskových organizácií. Zákon o dani z príjmov v § 12 ods. 3. Právne postavenie, štatút, hospodárenie týchto organizácií upravujú samostatné právne predpisy. Zdanenie týchto organizácií daňou z príjmov upravuje v niekoľkých ustanoveniach zákona o dani z príjmov.
- Článek
Fyzické osoby a právnické osoby sa môžu (mohli) rozhodnúť, aby suma do výšky 2 % zo zaplatenej dane z príjmov za zdaňovacie obdobie roku 2007 bola poukázaná konkrétnej právnickej osobe (osobám) na osobitné, zákonom stanovené účely. Vychádzam pritom z ustanovenia § 50 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p., v znení platnom do konca roku 2007.
- Článek
Vstupom do Európskej únie Slovenská republika získala oprávnenie čerpať finančné prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ, ktoré sú určené na prekonanie rozdielov medzi ekonomicky silnejšími a slabšími regiónmi v rámci EÚ, ktoré dostanú príležitosť urýchliť proces ich rozvoja. Štrukturálne fondy nefinancujú individuálne projekty, ale viacročné programy regionálneho rozvoja, ktoré spoločne pripravujú regióny, členské štáty a EÚ. Programy sú pripravené podľa spoločných východísk navrhnutých EÚ pre EÚ ako celok. Nárok na ich využívanie majú iba členské krajiny EÚ a programujú sa na sedemročné obdobia (súčasnou programovacou periódou je obdobie 2007 až 2013). SR dostala zo štrukturálnych fondov na skrátené programovacie obdobie r. 2004 – 2006 v celkovej výške 1,05 mld. eur (v stálych cenách roku 1999), v rokoch 2007–2013 je to 7,68 mld. eur (v bežných cenách).
- Článek
Fyzické osoby a právnické osoby sa môžu po skončení roka rozhodnúť, aby suma do výšky 2 % zo zaplatenej dane z príjmov bola poukázaná konkrétnej PO na zákonom stanovené osobitné účely. Túto problematiku upravuje § 50 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.