Obstaranie majetku

Počet vyhľadaných dokumentov: 13

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 13

Zoradiť podľa:

Na aký účet sa účtuje pripojovací poplatok spoločnosti, ktorá dodáva elektrickú energiu? Na aký účet zaúčtovať cashback z nákupu tovaru?
Vydané: 31. 10. 2024
Sme autoservis. Kupujeme ojazdené mot. vozidlá, ktoré opravujeme a následne predávame. Spoločnosť účtuje v systéme podvojného účtovníctva spôsobom A. Ako zaučtovať materiál, ktorý vstupuje do opravy uvedeného vozidla? Aký je správny spôsob účtovania?
Vydané: 06. 08. 2024
  • Článek
U elektromobilov za účelom zvýšenia motivácie podnikateľského sektoru na ich obstarávanie s cieľom podpory nízkoemisnej, resp. bezemisnej formy dopravy, a to v nadväznosti na "Akčný plán rozvoja elektromobility v Slovenskej republike" je zvýhodnené uplatňovanie daňových odpisov oproti klasickým automobilom so spaľovacím motorom. V súčasnosti platná právna úprava z daňového hľadiska zatraktívňuje obstarávanie batériových elektrických vozidiel (BEV) alebo plug-in hybridných elektrických vozidiel (PHEV), pričom plug-in hybridné elektrické vozidlá môžu byť v akejkoľvek kombinácii s iným druhom paliva alebo zdroja energie.
Vydané: 24. 07. 2024
  • Článek
V príspevku si priblížime účtovanie zásob v účtovníctve podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva podľa opatrenia MF SR č. MF/23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v z. n. p. (ďalej len "Postupy účtovania v PÚ").
Vydané: 13. 06. 2024
Spoločnosť investovala - obstarala si novostavbu rekreačného domu - nehnuteľnosť, za účelom ďalších výnosov. Ako správne postupovať a účtovať na účet 042? V roku 2023 sa obstarávali stavebné práce, nábytok, rôzne elektro spotrebiče, vybavenie kuchyne ako hrnce, rôzne drobnosti, periny, matrace, obliečky, čistiace potreby, vysávač, mop, tiež boli rôzne poplatky - kolky, poistenie nehnuteľnosti a rôzne iné drobnosti. Kolaudácia bola v 2/2024. Používať to začneme od 1. 6. 2024. Vtedy to aj zaradím a začnem odpisovať? Všetko to bude na účte 042.100, zaradím to a 40 rokov to budem odpisovať? Alebo to musím rozdeliť a stavebné práce - nehnuteľnosť odpisovať osobitne, nábytok 6 rokov osobitne, elektro spotrebiče 4 roky osobitne, drobné vybavenie osobitne, Aký je správny postup?
Vydané: 15. 04. 2024
  • Článek
Pre veľkú väčšinu účtovných jednotiek predstavuje koniec kalendárneho roka zároveň aj koniec účtovného obdobia, ktorý je v kontexte ustanovení § 16 ods. 4 písm. b) a § 16 ods. 6 písm. a) zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej iba "zákon o účtovníctve") dňom, ku ktorému sa povinne uzatvárajú účtovné knihy. K tomuto dňu sa viaže aj problematika správneho oceňovania majetku a záväzkov účtovnej jednotky, a to podľa ustanovení § 24 ods.1 písm. b), § 26 a § 27 zákona o účtovníctve.
Vydané: 09. 02. 2024
  • Článek
Spoločnosť s r. o., ktorá je platiteľ dane z pridanej hodnoty (DPH) dostala v súlade s ustanovením § 8 ods. 9 zákona č. 336/2015 Z.z. o podpore najmenej rozvinutých okresov v z. n. p. z kapitoly Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR za účelom realizácie podporeného projektu regionálny príspevok v maximálnej výške 67 514,32 €. Tento príspevok sa poskytuje zo štátneho rozpočtu SR prostredníctvom kapitoly spomínaného ministerstva. Účelom poskytnutia regionálneho príspevku je realizácia podporeného projektu, a to zvýšenie konkurenčnej schopnosti firmy XY... o kúpu lešenia a prepravného vozidla. Prijímateľ sa zaväzuje financovať podporený projekt z vlastných zdrojov vo výške najmenej 25 % z celkových oprávnených kapitálových výdavkov. Rozpočet podporeného projektu na rok 2023 bol kapitálový výdavok - celkový oprávnený výdavok 90 019,10 € a z toho maximálna výška regionálneho príspevku v sume 67 514,32 €. Keďže ide o nákup dlhodobého hmotného majetku, ktorý spoločnosť s r. o. bude nakupovať až v roku 2024, ako má byť zaúčtovaný spomínaný regionálny príspevok v roku 2023 a potom následne v ostatných rokoch? Je toto účtovanie správne: 1. priznanie dotácie na základe zmluvy: 346/384 2. prijatie dotácie na účet: 221/346 3. zúčtovanie dotácie do výnosov vo výške odpisov až v nesledujúcich rokoch: 384/648 1.
Vydané: 19. 01. 2024
Spoločnosť obstarala rozostavaný zrub v roku 2021. Stavebné práce, materiál účtujem na obstaranie 042. Koncom roka 2023 spoločnosť začala kupovať nábytok ( kompletné vybavenie aj s návrhom od dizajnéra) tiež TV, rôzne spotrebiče (pračka, vybavenie kuchyne elektrospotrebičmi a iné drobnosti ako vankúše, periny, obliečky, záclony, garniže, čistiace prostriedky proste všetko pre kompletné užívanie zrubu pre hostí. V 1/2024 je kolaudácia. Ako účtovať do kolaudácie všetky tie nákupy vybavenie, zariadenie nehnuteľnosti? Všetko to budem odpisovať na 1 karte cca 40 rokov? Alebo TV samostatne odpisovať, nábytok – samostatne odpisovať a iné vybavenie budem odpisovať samostatne? Budem to evidovať na účte 042.XXX, lebo o zásobách spoločnosť neúčtuje. Aký je správny postup?
Vydané: 17. 01. 2024
Sme obecný úrad a na základe revíznej správy sme boli nútení opraviť kotolňu v našej budove, faktúra je v celkovej výške 13 200,- €, v ktorej sú práce za montáž, spotrebný materiál a nižšie rozpísané položky. Moja otázka znie, ako zaradiť nasledovné obstaranie do majetku: -expazná nadoba 250,- - likvidacia stareho kotla 500,- - expenzna nadoba 150,- € - expanzná nádoba 150,- € - kotol 2 800,- € - obehové čerpadlo 500,- € - nový riadiaci systém 500,- € - oprava plynových rozvodov 500,- € - doskový výmeník 1 400,- € - materiál 350,- € - práca 3 000,- €. V majetku máme zaradený kotol, ktorý na základe revíznej správy vyradíme. Faktúru máme rozpísať na 600 a 700? Ide o samostatné hnuteľné veci položka 700, alebo oprava položka 635?
Vydané: 07. 11. 2022
Obec realizuje stavbu - dom smútku za pomoci úveru zo SZRB. Stavebné práce sú realizované dodávateľsky. Stavebný materiál si obec kupuje sama. Po zakúpení materiálu, inventáru /luster, domáca vodáreň, elektrický ohrievač/ obec požiada SZRB o preplatenie týchto nákladov, následne SZRB po doložení dokladov preplatí finančnú čiastku, to znamená, že dochádza k čerpaniu úveru /úver vo výške 30 000 Eur nám nebol pripísaný na účet, ale čerpanie úveru je formou preplácania našich výdavkov, ako aj úhrada faktúr v prospech dodávateľov vykonávajúcich stavebné práce. Stavebný materiál, ako aj doplnky do domu smútku /inventár/ považujem za bežné výdavky, aj napriek tomu, že sú hradené z úveru. Faktúry za služby účtujem ako obstaranie, čiže 042/321, bežný nákup v hotovosti - 112001/211 alebo 112001/321 /stavebný materiál, inventár/. Po sčítaní všetkých výdavkov spojených s nákupom zo strany obce, zaúčtujem aktiváciu DHM 042/624. Je to správne? 1. Ako mám účtovať, napr. zakúpenie svietidla a akú položku mám použiť, ak tento výdavok je hradený z úveru? 2. Ak na tieto výdavky čerpáme úver, mám použiť položky kapitálového charakteru, čiže napr. fa za stavebný materiál - 042/321, položka 717001?
Vydané: 20. 06. 2022
  • Článek
Spoločnosť s ručením obmedzeným zakúpila používaný lodný kontajner v celkovej obstarávacej cene 3 049,00 € bez DPH, ktorý bude ďalej využívať ako sklad. Kontajner bude umiestnený na pozemku spoločnosti, ktorý momentálne používa ako parkovaciu plochu. Kontajner bude možné premiestňovať podľa potrieb spoločnosti, nebude pevne spojený so zemou a nebude pripojený na inžinierske siete. Do akej odpisovej skupiny sa má zaradiť tento lodný kontajner?
Vydané: 10. 06. 2022
  • Článek
Vzhľadom na to, že sa dnes často nakupuje cez internet, účtujeme veľa faktúr za nákup bežného materiálu + poplatok za dopravu kuriérskou spoločnosťou. Ako máme účtovať takúto faktúru? Je potrebné rozdeľovať materiál na 501 + 633006 a doprava na 518 + 632003? Alebo môže ísť celá suma, teda aj vrátane dopravy na 501 + 633006? V minulosti sme všetko účtovali na účet 501 + EK 633006. Následne nám to však Najvyšší kontrolný orgán (NKÚ) vytýkal, a tak sme začali rozdeľovať na 501 a 518. Nevieme, ako teda postupovať pri doprave a kuriérskych službách a ktorý účet a akú ekonomickú klasifikáciu máme použiť.
Vydané: 06. 05. 2022
  • Článek
Pri obstaraní dlhodobého majetku účtovné jednotky sa často stretávajú s problémom, ktoré náklady súvisiace s obstaraním majetku musia zahrnúť do obstarávacej ceny a ktoré nemusia.
Vydané: 08. 10. 2021