Plné znění otázky
Obec realizuje stavbu - dom smútku za pomoci úveru zo SZRB. Stavebné práce sú realizované dodávateľsky. Stavebný materiál si obec kupuje sama. Po zakúpení materiálu, inventáru /luster, domáca vodáreň, elektrický ohrievač/ obec požiada SZRB o preplatenie týchto nákladov, následne SZRB po doložení dokladov preplatí finančnú čiastku, to znamená, že dochádza k čerpaniu úveru /úver vo výške 30 000 Eur nám nebol pripísaný na účet, ale čerpanie úveru je formou preplácania našich výdavkov, ako aj úhrada faktúr v prospech dodávateľov vykonávajúcich stavebné práce. Stavebný materiál, ako aj doplnky do domu smútku /inventár/ považujem za bežné výdavky, aj napriek tomu, že sú hradené z úveru. Faktúry za služby účtujem ako obstaranie, čiže 042/321, bežný nákup v hotovosti - 112001/211 alebo 112001/321 /stavebný materiál, inventár/. Po sčítaní všetkých výdavkov spojených s nákupom zo strany obce, zaúčtujem aktiváciu DHM 042/624. Je to správne? 1. Ako mám účtovať, napr. zakúpenie svietidla a akú položku mám použiť, ak tento výdavok je hradený z úveru? 2. Ak na tieto výdavky čerpáme úver, mám použiť položky kapitálového charakteru, čiže napr. fa za stavebný materiál - 042/321, položka 717001?