Plné znění otázky
Obec zobrala úver na dokončenie stavby domu smútku. Čerpanie úveru sa bude realizovať, tak že obec pri prijatí faktúry pošle banke žiadosť o čerpanie úveru s prílohou došlej faktúry, tzn. že čerpanie úveru bude prebiehať na základe našich žiadosti, ku ktorým budú priložené faktúry súvisiace s realizáciou stavby.
1. Aký je postup účtovania úhrady týchto faktúr z úverového účtu rovno dodávateľovi? (obci neboli poskytnuté peňažné prostriedky ako úver na účet obce).
2. Aký je postup pri uhradení faktúry dodávateľovi z bežného účtu obce a následne požiadanie banky o preplatenie tejto faktúry z úveru /tzn., že banka na základe našej refundácie-žiadosti nám preplatí zaplatenú faktúru, následkom čoho sa navýši čerpanie úveru o sumu faktúry, ktorú obec zaplatila z vlastných zdrojov.
3. Aký je spôsob účtovania úveru vo výške splatených faktúr, splátka úveru a úrokov z úveru?
Doplnenie: Ide o dlhodobý úver na 5 rokov, nárok na čerpanie úveru končí 30.9.2022 a splácať úver sa začína od 21.09.2022. Je potrebné pre účet 461 vytvoriť analytiku ako krátkodobý úver so splatnosťou do 1 roka / v našom prípade 4 platby do konca roka 2022/ a dlhodobý úver /od 01.01.2023-21.02.2027/. Ako zaúčtovať jednorazový poplatok za spracovanie úveru, poplatok bolo potrebné poslať na úverový účet, z ktorého čerpáme úver?