Stavebné povolenie
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 12
Zoradiť podľa:
Manželia z našej obce podali na náš obecný úrad žiadosť o dodatočné povolenie stavby „dvojgaráž“, ktorú postavili pri svojom rodinnom dome bez stavebného povolenia. Bol vykonaný štátny stavebný dohľad a následne bolo začaté konanie podľa § 88a stavebného zákona o dodatočnom povolení uvedenej stavby a tiež priestupkové konanie podľa § 105 ods. 3 písm. b) stavebného zákona. Manželov sme predvolali na ústne pojednávanie vo veci priestupku a dostavil sa manžel, ktorý predložil splnomocnenie na zastupovanie svojej manželky a uviedol, že jemu ani jeho manželke nemôžeme pokutu uložiť, lebo on je vojakom z povolania a manželka je sudkyňou na okresnom súde. Prečo im nemôžeme uložiť pokutu a ako máme ďalej postupovať?
- Článek
V priebehu roka 2022 (do 30. 9. 2022) boli schválené už tri novely zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v z. n. p. (ďalej len „zákon o miestnych daniach“). Ide o novely, ktoré si vyžiadal predovšetkým vzniknutý vojenský konflikt na Ukrajine začiatkom februára 2022 a aj dlhodobo neriešená situácia s chátranými a neobývanými nehnuteľnosťami v obciach a spresnenie základu dane a sadzby dane u vybraných druhov pozemkov.
- Článek
Je potrebné podávať ohlásenia za každú stavbu / prevádzku prevádzkareň samostatne, keď sú v územnej pôsobnosti jedného okresného úradu? Je možné postupovať v zmysle prílohy č. 2 k vyhláške č. 366/2015 Z. z. a uviesť všetky stavby prevádzky / prevádzkarne nachádzajúce sa v rovnakom okrese na jednom spoločnom ohlásení?
Jedna subdodávateľská firma (platiteľ podľa § 4) v súvislosti so stavbou mosta na území SR uskutočňuje podľa zmluvy nasledovné plnenie: vodné stavebné a montážne práce komplexne. Odberateľom je tiež platiteľ podľa § 4 zákona o DPH. Uvedené plnenie je v zmluve podrobne rozpísané, presnejšie tieto činnosti bude vykonávať: vodné stavebné a montážne práce vodná doprava stavebných materiálov, administratívne služby súvisiace s lodnou dopravou, blokovanie vodnej dopravy a vybavenie súvisiacich povolení, prenájom vodných dopravných a stavebných prostriedkov (plávajúci žeriav), stavebné práce s plávajúcim žeriavom poskytovanie záchranného člnu na stavbe poskytovanie osobnej prepravy na stavbe výstavba pilierov mostu, zabetonovanie pilierov mosta. Faktúra bude vyzerať tak, že budú fakturované: vodné stavebné práce pri výstavbe mosta a v jej prílohe budú rozpísané uvedené činnosti. Prevažnou činnosťou budú samozrejme vodné stavebné a montážne práce, ale faktúry budú obsahovať aj uvedené ostatné činnosti. Pod kódmi 41, 42, 43 CPA sme našli stavebnú činnosť montáž oceľovej konštrukcie mosta (F 43). Je správne tvrdenie, že keď ide o komplexné stavebné práce (ktoré bezprostredne súvisia s montážou oceľovej konštrukcie mosta), faktúry sa môžu vystaviť s prenosom daňovej povinnosti podľa § 69 ods. 12 zákona o DPH, alebo aký postup navrhujete?
- Článek
Medzi stavby sa podľa novely stavebného zákona zaraďujú aj reklamné stavby, ako sú napr. bilbordy a megaboardy. Prvá časť článku obsahovala hlavne všeobecný úvod, druhá časť pokračuje príkladmi.
- Článek
Schválením zákona č. 293/2014 Z. z. z 23. septembra 2014, účinným od 2. 1. 2015 došlo k novelizácii zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len „stavebný zákon“), ktorým sa podstatne zmenil a sprísnil pohľad zákonodarcu na zariadenia, ktoré používa podnikateľská sféra na propagáciu, reklamu a informovanie potenciálnych zákazníkov z verejných priestranstiev.
Ako mám postupovať pri výpočte dane z pozemkov ak bolo vydané stavebné povolenie, ktoré bolo spojené z územným konaním. Môžem to považovať za stavebný pozemok podľa § 6 ods. 4?
- Článek
Zdaňovanie stavebných pozemkov ako samostatného druhu pozemkov na účely zákona č. 582/2004 Z. z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v z. n. p. (ďalej len „ zákon o miestnych daniach“) je téma stále aktuálna.Stavebné pozemky sú ako samostatný druh pozemku zdaňované daňou z pozemkov už od 1. januára 1993, keď sa zaviedla daň z nehnuteľnosti zákonom č. 317/1992 Zb. o dani z nehnuteľností v z. n. p. Definovanie stavebného pozemku bolo a je v daňovom zákone stanovené len na účely tejto dane, ktoré nebolo a nie je rovnaké s definovaním stavebného pozemku uvedeným v zákone č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len „stavebný zákon“), na ktorý daňový zákon ani neodkazuje. Kataster nehnuteľností „stavebné pozemky“, ktoré sa stanú stavebnými iba na určitú dobu osobitne neeviduje.
Stavebný úrad požaduje od stavebníka doložiť k žiadosti o vydanie stavebného povolenia aj súhlas na umiestnenie stavby malého zdroja znečisťovania ovzdušia (zákon č. 137/2010 Z. z. o ovzduší). Stavebník zaplatí správny poplatok podľa položky 60 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v z. n. p. za vydanie stavebného povolenia, je obec povinná vybrať aj poplatok za vydanie súhlasu podľa položky 162 písm. t)?
Stavebník oznámil na stavebný úrad stavebné úpravy oplotenia súčasťou ktorého je aj bránka umožňujúca vstup na vlastný aj susedov pozemok. Keďže pozemok stavebníka je široký len cca 35 cm, majiteľ susedného pozemku po ktorom sa doteraz pohyboval stavebník s tým už nesúhlasí, pretože sa pohybujú po jeho pozemku nielen počas stavebných prác ale kedykoľvek aj v minulosti. Vlastník dotknutého pozemku písomne požiadal stavebníka aby nebudoval bránu k jeho pozemku a kópiu zaslal na stavebný úrad. Stavebník sa ústne vyjadril že tam kde bola bránka nebude budovať ani plot a ostane tam voľný prechod. S týmto riešením nesúhlasí vlastník susedného pozemku. Pozn.: Stavebník má hlavný vchod na pozemok zabezpečený z verejnej komunikácie. Ako má ďalej postupovať stavebný úrad?
K otázke boli následne pripojené nasledovné podklady:
snímka z pozemkovej mapy so zakreslením trasy oplotenia a bránky,
ohlásenie stavebných úprav/udržiavacích prác, ktoré stavebníčka datovala dňa 19. 4. 2013 a na obecný úrad bolo doručené dňa 24. 4. 2013,
podanie spoluvlastníka susednej nehnuteľnosti zo dňa 7. 5. 2013 zaslané stavebníčke a na vedomie obci ako stavebnému úradu (na obecný úrad doručené dňa 7. 5. 2013); z obsahu podania vyplýva, že ide o námietky a pripomienky suseda proti uskutočneniu stavebných úprav oplotenia.
V našej obci existuje Urbárske a pasienkové spoločenstvo bez právnej subjektivity. Spoločné nehnuteľnosti sú vlastnené vyše 200 spoluvlastníkmi. Za spoločenstvo navonok vystupuje predseda. Spoločenstvo prenajíma pozemky aj podnikateľom v areáli bývalého poľnohospodárskeho družstva. Predseda vystupuje ako zástupca spoluvlastníkov aj v stavebnom konaní. (podnikateľ chce postaviť výrobnú halu na prenajatých pozemkoch od spoločenstva) Aké doklady, oprávňujúce zastupovať vlastníkov spoločnej nehnuteľnosti pri stavebnom konaní, by mi mal „predseda“ Urbárskeho a pasienkového spoločenstva bez právnej subjektivity predložiť? Nemal by mať ku každému takémuto úkonu splnomocnenie od všetkých spoluvlastníkov spoločnej nehnuteľnosti?
Firma zhotovuje drevené montované stavby z dreva. V nájme má pozemok od urbárskej spoločnosti a Na tomto pozemku je postavená chata, na ktorú bolo vystavené stavebné povolenie a kolaudácia na meno spoločnosti. Chata je bola postavená za účelom predaja. V súčasnosti je už po kolaudácii, ale ešte nezapísaná do katastra a spoločnosť ju predáva zákazníkovi. Má spoločnosť predávať chatu na základe zmluvy o dielo alebo kúpnej zmluvy?