Eurofondy

Počet vyhľadaných dokumentov: 8

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 8

Zoradiť podľa:

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (do 30. 6. 2020 Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu) ako Centrálny koordinačný orgán vydáva dňa 30. 10. 2020 Metodický pokyn k zadávaniu zákaziek s nízkou hodnotou nad 50 000 EUR (ďalej aj „metodický pokyn“) za účelom zabezpečenia jednotného postupu pri zadávaní zákaziek s nízkou hodnotou prijímateľmi nenávratných finančných príspevkov (ďalej len „NFP“) v hodnote nad 50 000 EUR bez DPH a ich kontrole/finančnej kontrole zo strany Riadiacich orgánov/Sprostredkovateľských orgánov. V prípade projektov, u ktorých sa neuzatvára zmluva o poskytnutí NFP a NFP sa poskytuje len na základe rozhodnutia o schválení žiadosti o NFP (t. j. v prípadoch, keď prijímateľ a poskytovateľ je tá istá osoba), postupuje Riadiaci orgán obdobne ako v prípade zmluvy o poskytnutí NFP.
Vydané: 04. 12. 2020
Ministerstvo financií (MF) SR pripravuje návrh zákona o kolektívnom investovaní.
Vydané: 19. 08. 2020
Moja otázka sa týka účtovania eurofondov, konkrétne: – Zmluva o NFP - nárok - 346 / 384 ? - Príjem zálohovej platby na účet ? - Zúčtovanie zálohovej platby ? - Príjem priebežnej platby ?
Vydané: 22. 05. 2020
  • Článek
Obchodná spoločnosť si dala vypracovať projekt na získanie finančných prostriedkov z fondov EÚ na výstavbu penziónu pre starostlivosť o starých ľudí. Pred schválením projektu musela preukázať existenciu vlastných zdrojov na jeho zabezpečenie. Obchodná spoločnosť, aby preukázala dostatok vlastných financií, si zobrala úver od inej obchodnej spoločnosti. Za prevod finančných prostriedkov, úveru od inej obchodnej spoločnosti, zaplatila obchodná spoločnosť banke bankový poplatok a obchodnej spoločnosti, ktorá poskytla úver, zaplatila úrok. Projekt následne schválený nebol a obchodná spoločnosť vrátila poskytnutý úver obchodnej spoločnosti, ktorá ho poskytla a opäť zaplatila banke bankový poplatok za prevod týchto finančných prostriedkov – úveru. Možno považovať bankové poplatky súvisiace s prevodom finančných prostriedkov – úveru banke a úrok zaplatený obchodnej spoločnosti za daňový výdavok a účtovať ho priamo do nákladov obchodnej spoločnosti, aj keď projekt nebol schvá­lený?
Vydané: 01. 05. 2012
  • Článek
Príspevok sa zameriava na povinnosti podnikateľských subjektov pri účtovaní nenávratných finančných príspevkov z Európskej únie.
Vydané: 01. 07. 2011
  • Článek
Rekvalifikácia je jeden z najdôležitejších nástrojov aktívnej politiky trhu práce. Zvyšuje sa ním flexibilita pracovnej sily. Rekvalifikácia je cesta, ako zvýšiť svoju cenu na trhu práce. Vzdelávanie a príprava pre trh práce je teoretická alebo praktická príprava, ktorá umožňuje získať nové odborné zručnosti a praktické skúsenosti na účel pracovného uplatnenia uchádzača o zamestnanie a záujemcu o zamestnanie vo vhodnom zamestnaní alebo na účel udržania zamestnanca v zamestnaní. Pri určovaní obsahu a rozsahu vzdelávania a prípravy pre trh práce sa vychádza z doterajšej úrovne vedomostí a odborných zručností uchádzača o zamestnanie, záujemcu o zamestnanie a zamestnanca tak, aby boli účelne využité pri získavaní nových vedomostí a odborných zručností.
Vydané: 01. 11. 2009
  • Článek
Slovenská republika mala prvýkrát možnosť čerpať prostriedky prostredníctvom eurofondov v oblasti kohéznej politiky v rokoch 2004 – 2006 v tzv. skrátenom programovom období. Roky 2007 – 2013 sú prvým obdobím, v ktorom máme možnosť využívať viac ako 11,3 mld. eur z fondov EÚ počas celého jeho trvania. Keďže jednotlivé projekty sú väčšinou plánované na obdobie dvoch rokov a prvé schválené a realizované projekty už skončili, v príspevku ponúkam návod, ako správne účtovať ich realizáciu.
Vydané: 01. 07. 2009
  • Článek
Vstupom do Európskej únie Slovenská republika získala oprávnenie čerpať finančné prostriedky zo štrukturálnych fondov EÚ, ktoré sú určené na prekonanie rozdielov medzi ekonomicky silnejšími a slabšími regiónmi v rámci EÚ, ktoré dostanú príležitosť urýchliť proces ich rozvoja. Štrukturálne fondy nefinancujú individuálne projekty, ale viacročné programy regionálneho rozvoja, ktoré spoločne pripravujú regióny, členské štáty a EÚ. Programy sú pripravené podľa spoločných východísk navrhnutých EÚ pre EÚ ako celok. Nárok na ich využívanie majú iba členské krajiny EÚ a programujú sa na sedemročné obdobia (súčasnou programovacou periódou je obdobie 2007 až 2013). SR dostala zo štrukturálnych fondov na skrátené programovacie obdobie r. 2004 – 2006 v celkovej výške 1,05 mld. eur (v stálych cenách roku 1999), v rokoch 2007–2013 je to 7,68 mld. eur (v bežných cenách).
Vydané: 01. 06. 2007