Podvojné účtovníctvo
Počet vyhľadaných dokumentov: 1164
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 1164
Zoradiť podľa:
Firma prijala do účtovníctva faktúru za ďalší nákup pneumatík z dôvodu ich opotrebovania (nie prvý nákup) spolu so službami súvisiacich s výmenou pneumatík, ako je demontáž a montáž pneumatík, nastavenie tlaku v pneumatikách, vyváženie pneumatík, kontrola pneumatík a pod. Ako správne zaúčtovať prijatú faktúru? Z pohľadu zákazníka v tomto smere ide o poskytnutie služby, ktorá sa účtuje na príslušný účet 518 – Nakupované služby alebo na účte 511 - Opravy a udržiavanie?
Inventarizácia je základný spôsob preverenia správnosti informácií vykazovaných údajov v účtovníctve a jednou z podmienok vyžadovaných zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. na to aby účtovníctvo bolo preukazné. Okrem potrieb účtovníctva je inventarizácia jedným z významných nástrojov na zabezpečenie ochrany majetku účtovných jednotiek.
Na aký účet sa účtuje pripojovací poplatok spoločnosti, ktorá dodáva elektrickú energiu? Na aký účet zaúčtovať cashback z nákupu tovaru?
Kapitoly článku:
Vymedzenie a obsah registra účtovných závierok
Členenie registra účtovných závierok
Prevádzkovateľ registra účtovných závierok
Ako sa má správne účtovať výroba elektrickej energie prostredníctvom fotovoltiky a ako sa má oceňovať množstvo vyrobenej elektrickej energie, ktorá je použitá na vlastnú spotrebu?
- Článek
Po zostavení účtovnej závierky v obchodných spoločnostiach (akciová spoločnosť, spoločnosť s ručením obmedzeným) a v družstve dochádza k schvaľovaniu účtovnej závierky a k vysporiadaniu účtovného výsledku hospodárenia.
Obec zriadila transparentný účet na tlač knihy. Chcela by som sa spýtať na účtovanie takého účtu. Či je to správne: príjem od prispievateľov 221/372, položka rozpočtu 311 tlač knihy 518/221 + položka rozpočtu 637x, zúčt. transf. 372/697, ale hlavne by som sa chcela spýtať - sú tam poplatky za zverejnenie účtu, či tieto poplatky môžeme hradiť s príjmov od prispievateľov alebo obec tam musí vložiť z vlastného účtu finančné prostriedky a tie následne použiť na poplatky banke.
- Článek
Podnikateľské prostredie je premenlivé a môže nastať situácia, keď spoločnosť z objektívnych alebo subjektívnych dôvodov nemá uhradené svoje záväzky. Podnikatelia by mali vedieť identifikovať a kvantifikovať svoje neuhradené záväzky, nakoľko môžu mať výrazný vplyv na splatnú daň z príjmov.
- Článek
V tejto časti príspevku sa zameriame na účtovanie u zamestnávateľa zabezpečujúceho pre svojich zamestnancov plnenia, tak ako sú definované v predchádzajúcich častiach, ktorý je účtovnou jednotkou podľa § 1 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z. n. p. (ďalej len "zákon o účtovníctve").
Co dělat, když s. r. o. založené v roce 2015 a vykazující každý rok zisk (vlastněná 100 % českou mateřskou společností) nevytvářela z důvodu neznalosti rezervní fond ze zisku? Vlastní jmění společnosti je 5 000 €. Jak postupovat, je možné zaúčtovat fond až v roce 2024? Prosím o zodpovězení níže uvedených dvou dotazů.
Je možné jednorázově zaúčtovat na účty 431/421 v letošním roce částku minimální výše rezervního fondu 500 €. Zisk před zdaněním za 2023 byl 15 113 € a nerozděloval se.
Pokud se v roce 2024 zaúčtuje dle bodu 1 výše rezervního fondu 500 €, což je 10 % základního jmění, musí se v dalších letech dále rezervní fond navyšovat nebo bude splněna zákonná povinnost?
Ako správne postupovať v prípade odpisu (vymazania) pohľadávky z účtovníctva, ak spoločnosť na danú pohľadávku tvorila opravnú položku a nepodarilo sa jej danú pohľadávku vymôcť a chce pristúpiť k odpisu (vymazaniu) pohľadávky z účtovníctva. Ako je to z účtovného hľadiska - podvojné účtovníctvo? Ako je to z daňového hľadiska? Je potrebné urobiť nejaké zápisy aj v daňovom priznaní v roku, keď danú pohľadávku odpisuje (vymazáva) z účtovníctva - pripočítateľné a odpočítateľné položky? Aký je správny postup?
Sme autoservis. Kupujeme ojazdené auta za účelom ďalšieho predaja. Účtujeme ako o tovare- o zásobe oceníme OC. Kúpu auta a náklady súvisiace s obstaraním účtujeme 131/321. Vynaložené náklady na opravu auta dáme do výdavkov, alebo navýšime OC auta. Poprosím presný postup účtovania kúpy ojazdeného auta, jeho opravy za účelom ďalšieho predaja.
Sme autoservis. Kupujeme ojazdené mot. vozidlá, ktoré opravujeme a následne predávame. Spoločnosť účtuje v systéme podvojného účtovníctva spôsobom A. Ako zaučtovať materiál, ktorý vstupuje do opravy uvedeného vozidla? Aký je správny spôsob účtovania?
Dobrý deň, ako správne účtovať faktúru za služby pri dovoze tovaru rozdelenú na položky "vystavenie JCD" a "zrušenie dokladov JCD"? Ďakujem.
- Článek
Poľnohospodárstvo je odvetvie hospodárstva, kde hlavným výrobným prostriedkom je pôda. Charakteristickou činnosťou v poľnohospodárstve je obrábanie pôdy, pestovanie plodín a chov hospodárskych zvierat. Hlavnými produktmi poľnohospodárskej rastlinnej výroby sú potraviny pre obyvateľstvo, krmoviny pre zvieratá a produkty pre iné odvetvia hospodárstva. Značná časť produktov má aj charakter vlastných medziproduktov.
- Článek
Spoločnosť XY je spoločnosť s r. o., malá jednoosobová účtovná jednotka. Spoločnosť XY uzavrela zmluvu na 10 rokov (cieľová suma 30 000 €) - Realizovateľné cenné papiere. V priebehu roka zasiela preddavky na nákup cenných papierov a na konci roka, na základe Výpisu majetkových a finančných transakcií zaúčtuje nákup realizovateľných cenných papierov na účet 063 - Realizovateľné cenné papiere a podiely. Je na konci roka potrebné účtovať precenenie cez 414 - Oceňovacie rozdiely z precenenia majetku a záväzkov alebo cez opravné položky? Poplatok za výkonnosť a správcovský poplatok má spoločnosť účtovať na účte 568 - Ostatné finančné náklady?
- Článek
Spoločnosť s r. o., ktorá vedie podvojné účtovníctvo a je platiteľ dane z pridanej hodnoty (DPH) vystavila v decembri v roku 2023 faktúru na predaj borovicovej dosky, ktorú zaúčtovala:
- Článek
Spoločnosť XY s. r. o., malá jednoosobová účtovná jednotka s. r. o. uzavrela zmluvu na 10 rokov (cieľová suma 30 000 €) - Realizovateľné cenné papiere. Jej prvý účtovaný poplatok za prvé nadobudnutie cenných papierov bol vo výške 900 €. Je potrebné tento poplatok časovo rozlíšiť na 10 rokov alebo ho môže spoločnosť účtovať priamo do nákladov?
Dobrý deň prajem, sme právnická osoba, platiteľ DPH účtujúca v PÚ. Máme uzatvorenú nájomnú zmluvu na nebytový priestor s nájomcom, právnickou osobou, platiteľom DPH. Predmetom nájomnej zmluvy je len na nájomné. Spotreba energie - vodné sa fakturuje nájomcovi raz ročne na základe vyúčtovacej faktúry od dodávateľa energií. Preddavkové platby dodávateľovi energií sa platia mesačne, účtujeme na základe predpisu 502,343 MD, 325 D. Prefakturovanie vodného nájomcovi účtujeme 311 MD, 602,343 D. Vyúčtovacie obdobie je kalendárny rok, od júna do júna. Od nájomcu máme informáciu o zvýšenej spotrebe vody za rok 2023, očakávame teda nedoplatok a vytvorili sme rezervu 502/323. Moja otázka znie, či máme v roku 2023 účtovať aj o výnosoch budúceho obdobia, keďže spotreba vody za rok 2023 sa bude fakturovať až v júni 2024?
Spoločnosť obstarala rozostavanú nehnuteľnosť aj s pozemkom za účelom ďalšieho dosahovania zisku. Dodávateľským spôsobom sa nehnuteľnosť dokončila, zariadila sa vybavením na komplet k prevádzkovaniu, zaplatila poplatky za kolaudáciu, rôzne povolenia a iné drobnosti, ktoré boli potrebné k užívaniu. Spoločnosť sa rozhodla všetko účtovať ako DHIM, aj drobnosti do 1 700 € na účet 042.002. Nebude účtovať o zásobách do hodnoty 1 700 €. Po vydaní platného užívacieho povolenia to zaradí do majetku firmy a bude všetko odpisovať 40 rokov. Účtovné odpisy sa budú rovnať daňovým odpisom. Odpisový plán bude 40 rokov. Je to takto v poriadku?