Reklamácia

Počet vyhľadaných dokumentov: 25

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 25

Zoradiť podľa:

  • Článek
Spoločnosť s r. o., ktorá vedie podvojné účtovníctvo a je platiteľ dane z pridanej hodnoty (DPH) vystavila v decembri v roku 2023 faktúru na predaj borovicovej dosky, ktorú zaúčtovala:
Vydané: 24. 07. 2024
  • Článek
Dňa 1.7.2024 nadobudol účinnosť nový zákon, a to zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa"). Predmetný zákon schválila Národná rada SR v apríli tohto roku.
Vydané: 24. 07. 2024
  • Článek
Spoločnosť sa zaoberá potlačou textilu. Zákazník jej dodal 6 ks tričiek, ktoré mala potlačiť podľa požiadaviek zákazníka. Pri potlači však došlo k znehodnoteniu tričiek, dodávateľ svoju chybu uznal. Službu potlače zákazníkovi nefakturoval. Následne však zákazník požaduje od dodávateľa náhradu za 6 ks tričiek, ktoré boli znehodnotené (zákazník žiada uhradiť nákupnú cenu tričiek). Ako má v tomto prípade dodávateľ postupovať? Má vystaviť dobropis (tričká neboli fakturované, takže nie je ho vystaviť k akej faktúre). Účtovať má cez interný doklad len na základe reklamácie? Má spoločnosť použiť účtovný zápis 548/325? Je to daňovo uznaný výdaj firmy? Je uvedený prípad predmetom DPH?
Vydané: 09. 02. 2024
  • Článek
Spoločnosť prevádzkuje e-shop. Denne odošle asi 200 balíkov s vystavenou faktúrou, ktorú posiela zákazníkovi e-mailom. Z tohto množstva sa niektoré balíky vrátia ako neprevzaté, neuhradené dobierkou. Na vrátenú faktúru vystavuje dobropis a uhrádza ho zápočtom s daňovým dokladom. Môže urobiť storno faktúry k neprevzatému balíku, prípadne vymazať ju z knihy faktúr, keďže daňové plnenie nevzniklo?
Vydané: 18. 10. 2023
Je z účtovného aj z daňového hľadiska správne, ak odberateľská faktúra obsahuje kladné aj záporné položky? Uvedený účtovný prípad sa vyskytuje pri výmene tovaru, ak náš odberateľ žiada o výmenu tovaru. Na faktúre je fakturovaný nový tovar a následne na tej istej faktúre aj dobropísaný vrátený tovar? Nechceme vystavovať osobitne dobropis na predchádzajúcu faktúru a následne vystaviť novú odberateľskú faktúru. Vyskytujú sa prípady - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane drahší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola kladná) - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane lacnejší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola záporná) - či môže byť odberateľská faktúra záporná? - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane tovar v tej istej cene (hodnota výslednej faktúry by bola nulová).
Vydané: 26. 09. 2022
  • Článek
Slovenský e-shop, platiteľ DPH, dodal tovar odberateľovi, ktorým je občan. Pri dodávaní tovaru prepravná spoločnosť, platiteľ DPH, poškodila tovar. Občan (odberateľ) vrátil poškodený tovar dodávateľovi (e-shopu), ktorý následne vyfakturoval reklamáciu poškodeného tovaru prepravnej spoločnosti bez DPH. Je fakturácia reklamácie bez DPH vystavená správne a predstavuje reklamácia pre e-shop zdaniteľný príjem?
Vydané: 01. 01. 2021
Národná rada Slovenskej republiky koncom júna schválila rozsiahly návrh novelizácií viacerých zákonov z dielne Ministerstva hospodárstva SR, ktoré zasahujú viacero oblastí podnikateľského života. Tzv. „podnikateľské kilečko“, ako sa táto veľká novela prezýva, v konečnom dôsledku predstavuje zjednodušenie mnohých povinností, ktoré podnikateľov zaťažovali. Dochádza totiž k predĺženiu viacerých šibeničných lehôt, ako aj k zrušeniu ohlasovacích povinností týkajúcich sa takých skutočností, ktoré si štát vie zistiť sám z iných zdrojov. Simona Klučiarová, advokátka z našej advokátskej kancelárie Accace Legal, pre vás pripravila výber najzaujímavejších prijatých a plánovaných zmien.
Vydané: 03. 08. 2020
Koncom júna Národná rada Slovenskej republiky schválila rozsiahly návrh zmien a doplnení niektorých zákonov Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktoré sa týkajú mnohých oblastí podnikateľského života. Takzvaná „Lex Korona“ v konečnom dôsledku predstavuje zjednodušenie mnohých povinností, ktoré zaťažujú podnikateľov na Slovensku administratívnou záťažou. Dochádza k predĺženiu mnohých prísnych lehôt, ako aj k zrušeniu ohlasovacej povinnosti v súvislosti so skutočnosťami, ktoré ich štát môže zistiť z iných zdrojov. Simona Klučiarová, senior spolupracovníčka našej vlastnej advokátskej kancelárie Accace Legal na Slovensku, pripravila výber najzaujímavejších prijatých a plánovaných zmien pre podniky na Slovensku.
Vydané: 01. 08. 2020
  • Článek
Spoločnosť predáva tovar (pivo v sudoch) a účtuje ho spôsobom A voči odberateľovi takto: Predá tovar zákazníkovi, odberateľ ho spoločnosti vráti (napr. z dôvodu, že tovar je pokazený). Spoločnosť tovar prijme, vystaví odberateľovi dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dá zo svojich zásob. Postup spoločnosti voči dodávateľovi: Pokazený tovar spoločnosť vráti dodávateľovi – späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie príde buď: nový tovar = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD alebo príde iba cenový dobropis = xxx / 321 – aký účet má spoločnosť použiť na strane MD? Ako spoločnosť zaúčtuje celú cestu reklamácie? Aké bude účtovanie zo strany spoločnosti voči odberateľovi a zároveň zo strany spoločnosti aj voči dodávateľovi?
Vydané: 04. 12. 2019
Predávame tovar (pivo v sudoch), účtujeme spôsobom A náš postup voči odberateľovi: Predáme tovar zákazníkovi, odberateľ nám ho vráti - lebo tovar je pokazený - tovar prijmeme,vystavíme mu dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dáme z našich zásob. Náš postup voči dodávateľovi: Pokazený tovar vrátime dodávateľovi - späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie: príde nám buď: a) nový tovar = xxx/321 -aký účet na stranu MD alebo: b)príde iba cenový dobropis = xxx/321 -aký účet na stranu MD. Ako zaúčtujeme celú cestu reklamácie? Účtovanie z našej strany voči odberateľovi a zároveň z našej strany aj voči nášmu dodávateľovi.
Vydané: 08. 11. 2019
  • Článek
Príklady účtovania reklamácií u dodávateľa nadväzujú na príklady účtované u odberateľa pre porovnanie účtovania reklamácií tak u odberateľa ako aj u dodávateľa. Keďže z pohľadu dodávateľov ide najmä o predaj výrobkov, v úvode uvádzame základné súvzťažnosti účtovania nedokončenej výroby.
Vydané: 09. 09. 2019
  • Článek
Ak dodaný výrobok, tovar alebo poskytnutá služba nie sú v požadovanej kvalite, môže ich odberateľ v určitej lehote reklamovať a požadovať od dodávateľa odstránenie vady.
Vydané: 22. 07. 2019
Sme PO zriadená mestom, máme podnikateľskú činnosť, sme mesačný platitelia DPH. Vystavili sme dňa 22. 9. 2016 vydanú fa za poskytnuté služby, fa bola splatná 14. 10. 2016, ku dňu 2. 11. 2016 ešte nebola klientom zaplatená. Dňa 2. 11. 2016 nám bola písomne doručená späť, že ju neuznávajú, uplatňujú si reklamáciu za službu. Má odberateľ ešte právo na uznanie reklamácie- poprípade na dobropis, ak je fa už 2 týždne po splatnosti?
Vydané: 21. 11. 2016
  • Článek
Za faktúru sa považuje aj každý doklad alebo oznámenie, ktoré mení pôvodnú faktúru na účely DPH a osobitne a jednoznačne sa na ňu vzťahuje.
Vydané: 04. 01. 2016
  • Článek
V prvej časti autor predstavil rezervy všeobecne, teda ich účel, použitie, členenie, oceňovanie. Pokračoval praktickými príkladmi, v ktorých sa zameral na jednotlivé rezervy. Príklady sú doplnené výpočtom a zaúčtovaním rezerv. Druhá časť nadväzuje na danú tému.
Vydané: 09. 09. 2015
Pred rokom sme obstarali a zaradili do používania výrobnú linku v hodnote 153 tis. €. Nedávno sme reklamovali niektoré jej súčasti a komponenty z dôvodu nefunkčnosti. Museli sme ich nahradiť náhradnými dielmi, ktoré sme mali na sklade. Dodávateľ reklamáciu uznal a vystavil nám dobropis v hodnote cca 6 tis. €. Ako máme zaúčtovať dobropis od dodávateľa? Je potrebné znížiť obstarávaciu cenu linky, keď sme nefunkčné komponenty plne nahradili funkčnými z našich zásob?
Vydané: 20. 08. 2015
  • Článek
Tovar z Číny prišiel na Slovensko pod colnou kontrolou, faktúra za tento tovar však prišla od rakúskej spoločnosti pod rakúskym IČ DPH. Clo sa na daný tovar nevyrubil, spoločnosť zaplatila na základe JCD daň z pridanej hodnoty z dovezeného tovaru. Neskôr spoločnosť zistila, že tovar kvalitatívne nespĺňa jej požiadavky, rakúsky dodávateľ spoločnosti reklamáciu uznal a vystavil „cenový“ dobropis na celú dodávku. Z ekonomických dôvodov netrval na vrátení tovaru. Likvidáciu tovaru zabezpečí spoločnosť na území Slovenskej republiky. Ako má slovenská spoločnosť postupovať z hľadiska dane z pridanej hodnoty pri prijatom dobropise za reklamovaný tovar od rakúskej spoločnosti?
Vydané: 04. 06. 2014
Účtovná jednotka vytvorila rezervu na reklamácie a záručné opravy, pričom vychádzala z obratu. Na tento účel má vytvorenú: - krátkodobú rezervu – reklamácie a záručné opravy týkajúce sa výrobkov, ktoré môžu byť reklamované už iba rok - dlhodobá rezerva – reklamácie a záručné opravy týkajúce sa výrobkov, ktoré môžu byť reklamované 2 a viac rokov v zmysle zmluvných podmienok. Chcem sa opýtať: 1. Ak v roku 2013, napr. 21. 5. 2013 bol reklamovaný výrobok, na ktorý bola v roku 2012 tvorená dlhodobá rezerva, má sa na túto reklamáciu použiť táto dlhodobá rezerva (rezerva sa až k 31. 12. 2013 preklasifikuje na krátkodobú) alebo čerpať krátkodobú rezervu? 2. Tvorbu rezervy účtujeme nasledovne 548/323, 459 – môžeme túto rezervu použiť aj vtedy, ak zákazníkovi poskytneme zľavu z omeškania (zľavu z omeškania poskytujeme až keď si ju zákazník vyžiada, t. j. považujeme to za istú formu reklamácie). Je tento postup akceptovateľný?
Vydané: 07. 05. 2014
Tovar z Číny prišiel na Slovensko pod colnou kontrolu,faktúra za tento tovar však prišla od rakúskej spoločnosti pod rakúskym IČ DPH. Clo sa na daný tovar nevyrubil, zaplatili sme na základe JCD DPH z dovezeného tovaru. Neskôr sme zistili, že tovar kvalitatívne nespĺňa naše požiadavky, rakúsky dodávateľ nám reklamáciu uznal a vystavil „cenový“ dobropis na celú dodávku. Z ekonomickým dôvodov netrval na vrátení tovaru. Likvidáciu tovaru zabezpečí naša spoločnosť na území SR. Ako postupovať z hľadiska DPH pri prijatom dobropise za reklamovaný tovar od rakúskej spoločnosti.
Vydané: 05. 05. 2014
  • Článek
V praxi sa stáva, že dodané zásoby nie sú v požadovanej kvalite, objednanom množstve, sú poškodené, nefunkčné alebo majú iné nedostatky a účtovná jednotka ich musí reklamovať. Pod reklamáciou rozumieme písomné oznámenie dodávateľovi, že dodané zásoby nie sú v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami. Pri reklamácií treba vychádzať z dohodnutých všeobecných alebo reklamačných podmienok stanovených dodávateľom v tzv. reklamačnom poriadku, čo znemená dodržať termín a spôsob reklamácie. Reklamáciu u dodávateľa uplatňuje odberateľ. Ak v dodávke zistí nekvalitný, poškodený, nefunkčný alebo inak nevyhovujúci alebo vôbec nedodaný tovar alebo výrobok, vystaví tzv. reklamačný list, v ktorom uvedie dôvod a rozsah reklamácie, pričom od dodávateľa môže požadovať opravu alebo dodanie bezchybného tovaru, zľavy alebo zrážky z ceny dodávky, prípadne môže od zmluvy odstúpiť. Dodávateľ reklamáciu posudzuje v súlade s platnými právnymi predpismi, reklamačným poriadkom a vlastnými možnosťami vybavenia reklamácie. Na uznanú reklamáciu, prípadne na zľavu z ceny vystavuje tzv. dobropis.
Vydané: 02. 09. 2013