Stravné
Počet vyhľadaných dokumentov: 138
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 138
Zoradiť podľa:
V Zbierke zákonov vyšielnový zákon č. 297/2024 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 283/2002 Z.z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov.
Aká je minimálna a maximálna výška poskytnutého stravného vo forme finančného príspevku v súlade so zákonom č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. od 1. septembra 2024 uznateľná v daňových výdavkoch u zamestnávateľa?
- Článek
Povinnosť zabezpečiť stravovanie má každý zamestnávateľ, bez ohľadu na to, či ide o právnickú alebo fyzickú osobu, ak zamestnáva aspoň jednu fyzickú osobu v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu. V súlade s § 8 ods. 1 zákona č. 283/2002 Z.z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len "zákon o cestovných náhradách") dochádza s účinnosťou od 1.9.2024 k úprave súm stravného. V článku vás oboznámime, aký to prináša dopad nielen na výšku stravného poskytovaného pri pracovných cestách, ale aj na rozsah zabezpečovania stravovania zamestnávateľa pre zamestnancov.
obec poskytuje svojim zamestnancom príspevok na stravovanie, ktorý vypláca zamestnancovi na účet posledný deň pre začiatkom nového mesiaca v sume 4,80 na deň ( 4. + 0,80 SF). tento príspevok vypláca jednou sumou napr 21 dno v hodnote 100,80€. Potrebujem si overiť účtovanie či správne to účtujem : 100,80 € 335 / 2211 0111 642014. Na konci mesiaca urobím predpis skutočného príspevku 527/335. Účtovanie na SF 16,80 472/333-predpis a prevod na bežný účet 333/221FS. Stále nie je mi jasné ako mám správne zaúčtovať príjem zo SF na BU obce. Ja som za to , že to budem účtovať takto : - 16,80 335/2211 0111 642014 číže ponižujem výdavky na položke o sumu ktorá bola prevedená na bežný účet . Neviem či je to správne , ale mám za to , že skutočné náklady -príspevok na stravovanie sú iba vo výške 4 € na deň nie 4,80€ .
Zaměstnavatel (1 zaměstnanec) tvoří sociální fond ve výši povinného přídělu 0,6% z hrubé mzdy každý měsíc. Zaměstnavatel poskytuje aktuálně zaměstnanci stravenky ve výši 8,3 € za den, 55 % 4,57 € si uplatňuje zaměstnavatel jako denní daňovou položku, 3,73 €/den odečítá z čisté mzdy zaměstnanci a účtuje interním dokladem 331/213. Dotaz je, zda by se uvedená denní částka stravenky, kterou odečítá firma zaměstnanci ve výši 45 % z hodnoty stravenky dala zúčtovat jako příspěvek ze sociálního fondu zaměstnanci? Konkrétně by to znamenalo, že by se hodnota 45 % ze stravenky již neodečítala zaměstnanci z čisté mzdy. Pouze by se interním dokladem zaúčtovala měsíční částka na účty 472/213. Zaměstnanec by si na stravné nic nepřispíval, vše by za něj platil až do vyčerpání fondu zaměstnavatel. Je takováto varianta možná? A ještě dotaz, pokud je to takto možné a v pořádku, jedná se o nezdanitelnou částku jak na straně zaměstnance, tak zaměstnavatele, je to tak správně? K žádnému navýšení o daň a sociální a zdravotní odvody pojistného zde nedojde?
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky podľa § 5 ods. 2 a § 8 ods. 1 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách ustanovuje opatrením č. 211/2024 Z. z.
Zamestnanecké benefity sú určitou formou motivácie, či už od samého začiatku ako lákavá súčasť pracovnej ponuky inzerovanej spoločnosťou alebo ako dlhodobé výhody poskytnuté zamestnancom. Pod pojmom benefit si môžeme predstaviť rôzne formy vzdelávacích a oddychových aktivít, občerstvenie na pracovisku (nepeňažné benefity), ale aj 13. plat, podielové odmeny (peňažné benefity) – skrátka všetko, čo je poskytnuté nad rámec mesačnej mzdy. Ako sa však benefity zamestnancov posudzujú z hľadiska daní?
Ako sa účtuje použitie stravných lístkov? Obec dáva zamestnancom stravné lístky, 55 % platí zamestnávateľ, zo sociálneho fondu tiež ide a rozdiel platí zamestnanec. Chcem Vás poprosiť o postup účtovania.
Chcem Vás poprosiť o pomoc pri účtovaní stravných lístkov - postup účtovania sociálna fond, zamestnávateľ, zamestnanec - oproti účtu 213 stravné lístky.
- Článek
Z hľadiska zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len "ZDP") sú riešené pracovné cesty z hľadiska:
-
zamestnávateľa, ktorý je povinný zabezpečiť svojim zamestnancom vyslaným na pracovnú cestu cestovné náhrady určené osobitným predpisom, ktorým je napr. zákon č. 283/2002 Z.z. o cestovných náhradách v z. n. p.(ďalej len "zákon o CN") a
-
podnikateľa, ktorý dosahuje príjmy z podnikania a z inej samostatnej zárobkovej činnosti podľa § 6 ods. 1 a 2 ZDP, a ktorý vykonáva svoju činnosť mimo miesta svojho pravidelného vykonávania činnosti.
- Článek
Povinnosť zabezpečiť stravovanie má každý zamestnávateľ, bez ohľadu na to, či ide o právnickú alebo fyzickú osobu, ak zamestnáva aspoň jednu fyzickú osobu v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu. V súlade s § 8 ods. 1 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“) dochádza od 1. 10. 2023 k úprave súm stravného pre pracovné cesty a sumy základnej náhrady za používanie cestných motorových vozidiel. V článku vás oboznámime, aký to prináša dopad nielen na výšku stravného poskytovaného pri pracovných cestách, ale aj na rozsah zabezpečovania stravovania zamestnávateľa pre zamestnancov.
Poprosila by som o usmernenie v súvislosti so stravovaním zamestnancov. Máme vlastné stravovacie zariadenie, ktoré využívajú hostia aj zamestnanci. Obedy a večere sú vo forme švédskych stolov. Máme stanovenú kalkuláciu ceny a táto sa používa na stanovenie ceny stravného lístka pre zamestnancov. Niektorí zamestnanci sa stravujú aj navyše, napríklad vtedy, keď nerobia alebo keď nemajú nárok aj na obed aj na večeru. Je možné im fakturovať tú istú sumu za cenu obeda alebo večere ako je stanovená pri kalkulácii stravy?
- Článek
Zvyšovanie súm náhrad, podľa § 8 ods. 1 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“) pre sumy stravného pri tuzemskej pracovnej ceste sa vykonáva na základe štatistických údajov za mesiac január 2023. Mesačný kumulovaný index cien jedál a nealkoholických nápojov v reštauračnom stravovaní dosiahol v januári 2023 hodnotu 107,0. Vzhľadom na to bolo vydané opatrenie MPSVR SR č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného (ďalej len „opatrenie o sumách stravného“), ktoré nadobudlo účinnosť 1. 6. 2023.
- Článek
V zmysle mechanizmu zvyšovania súm náhrad, ktorý je ustanovený v § 8 ods. 1 zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“) sa zvýšili sumy stravného pri tuzemskej pracovnej ceste, a to na základe štatistických údajov za mesiac január 2023. Mesačný kumulovaný index cien jedál a nealkoholických nápojov v reštauračnom stravovaní dosiahol v januári 2023 hodnotu 107,0, čo predstavuje oproti základni zvýšenie o 7,0 percentuálneho bodu. Vo väzbe na uvedené bolo vydané opatrenie MPSVR SR č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného (ďalej len „opatrenie o sumách stravného“), ktoré nadobudlo účinnosť 1. 6. 2023.
Prosím môžete nám podať informáciu ohľadom opatrenia č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného zo dňa 20. 05. 2023, účinného od 01. 06. 2023.
Momentálne sme zamestnancom vyplácali finančný príspevok vo výške: 3,75 zo sumy 6,80 a zo soc. fondu sme im dávali príspevok vo výške 0,68 (10 % zo sumy 6,80).
Keďže od 01.06.2023 došlo k zvýšeniu stravného zo sumy 6,80 na 7,30 €. Moja otázka znie, či sme povinní od tohto dátumu navýšiť príspevok na 4,02 a zo soc. fondu 0,73?
Alebo môžem pokračovať v pôvodnej sume platnej do 31.05.2023 a napríklad by sme zmenu dali od septembra 2023?
Stále by sme sa teda zmestili do minima príspevku na stravné.
1.1.-31.5.2023..... 6,80........ Min 2,81 - Max. 3,74
1.6.2023...............7,30........ Min. 3,02 - Max. 4,02
Dňa 17. mája 2023 vydalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky opatrenie o sumách stravného, ktorým sa v súlade so zákonom č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len "zákon o cestovných náhradách") upravuje suma stravného pri pracovných cestách s účinnosťou od 1. júna 2023.
- Článek
Daňovník si môže v roku 2023 znížiť svoju daňovú povinnosť o dva druhy daňového bonusu, a to daňový bonus na vyživované deti a daňový bonus na zaplatené hypotekárne úroky. Daňový bonus na vyživované deti si môže uplatňovať priebežne počas roka, daňový bonus na zaplatené hypotekárne úroky si môže uplatniť jedenkrát ročne po skončení zdaňovacieho obdobia.
- Článek
Každý zamestnávateľ je podľa § 145 ods. 1 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“) povinný poskytovať zamestnancom náhradu výdavkov, ktoré im vzniknú v súvislosti s výkonom práce, a to podľa osobitného predpisu, ktorým je zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“).
- Článek
Započítava sa ako príjem aj podpora v nezamestnanosti? Ak áno, kde sa to zapisuje v daňovom priznaní typ B? Prikladá sa do DP aj manželkine DP typ A? A, ak má dieťa 6 rokov, má nárok na stravné aj bonus? Zárobok: 26 146 €, náklady vrátane odvodov: 21 634 €. Deti sú dve 14-ročné a jedno na VŠ 20-ročné. K tomuto je možné ohľadne daňového bonusu zarátať aj príjem manželky, aby bol nárok na daňový bonus vyšší, ak pracovala 1. až 8. mesiac a od 23. 8. 2022 je na úrade práce, kde poberá podporu.
- Článek
Hotel má vlastné stravovacie zariadenie. V prípade obchodného stretnutia s obchodnými partnermi týmto poskytuje zadarmo obed vo svojej reštaurácii. Ako má hotel správne postupovať pri zaúčtovaní a odvedení dane z pridanej hodnoty z poskytnutia týchto obedov? Hotel účtuje spôsobom A. Je správne účtovanie MD 513 / D 622, 343?