JUDr. Katarína Krchlíková
Počet vyhľadaných dokumentov: 7
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 7
Zoradiť podľa:
- Článek
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. svojím obsahom predstavuje procesnú normu subsidiárnej (podpornej) povahy vo vzťahu ku komplexu kombinovaných hmotno-procesných právnych noriem, t. j. k zákonom upravujúcim jednotlivé druhy daní, i k zákonu o orgánoch štátnej správy v oblasti daní a poplatkov.
- Článek
S účinnosťou od 1. januára 2013 zákonom č. 440/2012 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony boli novelizované aj ustanovenia o osobitných daňových konaniach, konkrétne došlo k zmenám aj vo vyrubovacom konaní.
- Článek
Zákonom č. 435/2013 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony sa v § 53a až 53c s účinnosťou od 1. septembra 2014 zavádza nový inštitút „záväzného stanoviska“, ktoré bude k uplatneniu daňových zákonov ako jediné oprávnené vydávať Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky (ďalej len „finančné riaditeľstvo“).
- Článek
Lehota je istý časový úsek, ktorý je ohraničený začiatkom a koncom. V tomto časovom úseku daňový subjekt a iné osoby vo vzťahu k správcovi dane plnia svoje povinnosti alebo si uplatňujú svoje práva. Lehota začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, v ktorom nastala skutočnosť rozhodujúca pre začiatok jej plynutia a končí sa uplynutím dňa, ktorý je posledným dňom skončenia lehoty.
- Článek
Zastupovanie je výlučne občiansko-právny inštitút, ktorého právna úprava je všeobecne upravená v Občianskom zákonník u. Občiansky zákonník vo svojich ustanoveniach upravuje otázky zastupovania fyzických osôb na základe zákona a otázky zastupovania na základe plnomocenstva v prípade, ako aj právnických osôb.
- Článek
Programovým zámerom reformy je Koncepcia reformy daňovej a colnej správy s výhľadom zjednotenia výberu daní, cla a poistných odvodov. Konečným zámerom je v priebehu niekoľkých rokov zlúčiť daňové orgány a colnú správu do jednej inštitúcie, ktorá by mala na seba neskôr prevziať aj výber poistných odvodov.
- Článek
Daňový poriadok si svojim obsahom zachováva charakter procesnej normy subsidiárnej povahy vo vzťahu ku komplexu kombinovaných hmotno-procesných právnych noriem. Subsidiárny vzťah spočíva v tom, že ustanovenie daňového poriadku sa použije len v prípade, ak iný zákon upravujúci dane neobsahuje úpravu správy daní, ktorá je odlišná od právnej úpravy v samotnom daňovom poriadku.