V praxi podnikateľských subjektov sa čoraz viac používajú rôzne poukážky a reklamné akcie na získanie zákazníkov. Spoločným cieľom týchto komerčných aktivít podnikateľov je pritiahnuť zákazníkov ako spotrebiteľov tovarov a služieb znižovaním cien svojich produktov a dosiahnuť, aby si zákazník vybral v širokej ponuke na trhu práve ich tovary a služby. Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p., ako aj smernica Rady EÚ 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty neobsahujú osobitné pravidlá uplatňovania dane z pridanej hodnoty (DPH) pri poukážkach a rôznych reklamných akciách.
V praxi podnikateľských subjektov sa čoraz viac používajú rôzne poukážky a reklamné akcie na získanie zákazníkov. Spoločným cieľom týchto komerčných aktivít podnikateľov je pritiahnuť zákazníkov ako spotrebiteľov tovarov a služieb znižovaním cien svojich produktov a dosiahnuť, aby si zákazník vybral v širokej ponuke na trhu práve ich tovary a služby. Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“), ako aj smernica Rady EÚ 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty neobsahujú osobitné pravidlá uplatňovania dane z pridanej hodnoty (DPH) pri poukážkach a rôznych reklamných akciách.