Plné znění otázky
Slovenská spoločnosť - platiteľ DPH v SR poskytuje služby OFFICE HOUSE (virtuálne sídla). S klientom spoločnosť uzatvorí Zmluvu poskytovaní služieb officehouse, v ktorej je uvedené, že užívateľ (klient) sa zaväzuje splácať v ročných splátkach vopred ročné nájomné na základe vystavenej preddavkovej faktúry, dňom dodania je deň prijatia platby preddavkovej faktúry, daňový doklad - faktúra bude užívateľovi (klientovi) vystavená najneskôr do 15 dní po úhrade preddavkovej faktúry. Aký je správny postup vystavovania faktúr z pohľadu DPH? Príklad: Spoločnosť vystaví preddavkovú faktúru dňa 15.04.2013 na nájomné za obdobie 01.05.2013-30.04.2014. 1. Klient uhradí preddavkovú faktúru vo výške 100% na účet dňa 25. 4. 2013 za nájomné 1. 5. 2013-30. 4. 2014 na základe preddavkovej faktúry. Spoločnosť vystaví faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 25. 4. 2013 alebo by mala vystaviť faktúru na prijatú platbu dňa 25. 4. 2013 a následne dňa 1. 5. 2013 vystaviť vyúčtovaciu faktúru, ktorej výsledná suma k úhrade bude 0 €? 2. Klient uhradí preddavkovú faktúru vo výške 100 % na účet dňa 10. 6. 2013 za nájomné 1. 5. 2013-30. 4. 2014. Spoločnosť vystaví faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 10. 6. 2013? V zmysle § 19 ods. 3, ak sa dodanie služby uskutočňuje čiastkovo alebo opakovane, považuje sa služba za dodanú najneskôr posledným dňom obdobia, na ktoré sa platba za opakovane alebo čiastkovo dodávanú službu vzťahuje. V tomto prípade je nájomné za obdobie 1. 5. 2013-30. 4. 2014. V prípade, že by klient neuhradil preddavkovú faktúru, vystaví mu spoločnosť poskytujúca služby officehouse faktúru s rozpisom DPH s dátumom dodania 30. 4. 2014 - posledný deň obdobia?