Je z účtovného aj z daňového hľadiska správne, ak odberateľská faktúra obsahuje kladné aj záporné položky? Uvedený účtovný prípad sa vyskytuje v situácii, ak odberateľ žiada o výmenu tovaru. Je správne, ak je faktúre uvedený nový tovar a následne na tej istej faktúre aj na základe dobropisu vrátený tovar? Dodávateľ nechce vystavovať osobitne dobropis na predchádzajúcu faktúru a následne vystaviť novú odberateľskú faktúru. Vyskytujú sa prípady, ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru. Dostane tovar, ktorý má vyššiu cenu, ako bol pôvodný tovar (hodnota výslednej faktúry by bola kladná). Ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru – dostane lacnejší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola záporná). Môže byť odberateľská faktúra záporná? Ak odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru – dostane tovar v tej istej cene (hodnota výslednej faktúry by bola nulová).
Kladné a záporné položky na faktúre
Vydáno:
1 minúta čítania