Plné znění otázky
Firma si zriadila požičovňu meracích prístrojov. Tieto prenajíma väčšinou podnikateľským subjektom, platiteľom DPH. S nájomcom uzavrie zmluvu o prenájme, kde požaduje uhradiť kauciu, ktorá je pri vrátení nepoškodeného prístroja vrátená nájomcovi. Po ukončení nájmu je vystavená faktúra za poskytnutú službu. Podľa zákona o ERP nemá firma povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu pri poskytovaní týchto služieb. Kauciu niektoré firmy platia v hotovosti, niektoré cez bankový účet. Je firma povinná vystaviť na prijatú kauciu faktúru (bez DPH, nakoľko kaucia nie je poskytnutá služba za protihodnotu) alebo stačí pri platbe v hotovosti príjmový pokladničný doklad + zmluva a pri platbe cez bankový účet len zmluva, na základe ktorej bude kaucia uhradená? Ak netreba vystavovať faktúru na prijatú kauciu na základe akého zákona a paragrafu je to možné, nakoľko niektorí klienti požadujú faktúru, alebo chcú vedieť podľa akého zákona im ju firma nemusí vystaviť. Ak by firma vystavovala faktúru, je tam potrebné uviesť odvolávku na niektorý paragraf zákona o DPH?