Plné znění otázky
Naša firma má uzatvorenú zmluvu o nájme stroja na 12 mesiacov - na základe tejto zmluvy nám mesačne chodí faktúra (nájomné) za užívanie ich stroja v našej prevádzke. Pri podpise sa vkladal depozit 2 000 € (ako zábezpeka v prípade porúch/zničenia stroja). Po skončení nájmu máme predkupné právo na tento stroj. V zmluve už je uvedená obstarávacia cena a že, ak sa rozhodneme stroj kúpiť, uhradené nájomné a depozit budú odpočítané z obstarávacej ceny zariadenia a bude nám vystavená vyúčtovacia faktúra s odpočtom prijatých platieb a uskutoční sa prevod vlastníctva. Ako mám účtovať depozit a mesačné nájomné, keďže sa v budúcnosti spraví odpočet s vystavenou faktúrou na kúpu tohto stroja (sme platitelia DPH)? A ako budem postupovať so zaradením tohto stroja do evidencie dlhodobého majetku? Keď ho odkúpime, tak ho zaradím a budem odpisovať? Pretože sa mi zdá, že si ho 2-krát premietnem do nákladov - najskôr v tom mesačnom nájomnom, ktoré platíme už teraz a potom znova formou odpisov.