Plné znění otázky
Koncom decembra sme nášmu klientovi do Nemecka fakturovali predaj tovaru (tovar nakupujeme v Číne). Predaj pozostával z troch položiek - jednu sme v decembri klientovi aj doručili. Zvyšné 2 položky mu budú doručené až v januári (koncom decembra už mal náš klient uzavreté sklady). Incoterms pri predaji bol DDP - sme teda povinný dopraviť tovar až ku klientovi a vybaviť všetky colné náležitosti. Klient chcel, aby sme mu vyfakturovali všetky 3 položky ešte v roku 2018 - aj tie 2, ktoré mu budú doručené až v januári - uzavreli sme s ním preto dohodu Bill and Hold agreement (obsahuje všetky náležitosti vyžadované medzinárodnými účtovnými štandardmi), podľa ktorej mu tovar môžeme vyfakturovať, aj keď ho ešte fyzicky neprevzal. V tejto zmluve klient prebral vlastníctvo tovaru a všetky riziká s tým súvisiace. Na prelome rokov sa tovar nachádzal na lodi (z Číny), do nášho skladu na Slovensku sa dostane v januári 2019 (fiškálne preclenie v prístave v Nemecku, potom doprava do nášho skladu na Slovensku) a následne bude expedovaný zákaznikovi do Nemecka. Na nákladovej strane dostaneme faktúru od našej materskej firmy v Kanade, ktorá tovar z Číny nakupuje a nám ho obratom predáva. Incoterms na nákladovej faktúre je FOB - rovnako na faktúre od Čínskeho dodávatela našej Kanadskej matke a aj na tej, ktorú Kanadská matka vystaví nám - náklady teda účtujeme v momente začiatku prepravy, resp. nalodenia, keďže vtedy sa tovar stal nasim majetkom.
Otázka znie: Kedy uvádzame dodanie tovaru do kontrolného výkazu v prípade Bill and Hold režime? Pri vystavení faktúry v decembri alebo pri skutočnom dodaní tovaru v januári?