(dokončenie z predchádzajúceho čísla)
V októbrovom čísle časopisu sme uverejnili prvú časť článku, ktorý sa venoval téme fakturácie odškodnení a rôznych náhrad vo vzťahu k DPH. V tomto čísle prinášame jeho dokončenie.
Odškodné v prípade, keď zákazníci nedodržia zmluvne dohodnutú minimálnu dobu viazanosti
Vo veci C-43/19 Vodafone Portugal
Skutkový stav
Vodafone je spoločnosť so sídlom v Lisabone (Portugalsko), ktorej predmetom činnosti je poskytovanie služieb v oblasti elektronických komunikácií, pevnej telefónnej služby a bezdrôtového prístupu na internet.
V rámci svojej činnosti uzatvára Vodafone so svojimi zákazníkmi zmluvy o poskytovaní služieb, z ktorých niektoré zahŕňajú osobitné ustanovenia o propagačných ponukách, ktoré sú podmienené viazanosťou týchto zákazníkov počas vopred stanoveného minimálneho obdobia.
Na základe týchto ustanovení sa zákazníci zaviažu, že zotrvajú v zmluvnom vzťahu so spoločnosťou Vodafone a budú využívať tovary a služby, ktoré im uvedená spoločnosť počas tohto obdobia poskytne, za čo získajú výhodné obchodné podmienky, ktoré sa týkajú najmä ceny, ktorú treba za objednané služby zaplatiť.
Doba viazanosti sa môže v závislosti od týchto služieb meniť. Jej cieľom je umožniť spoločnosti Vodafone získať späť časť svojej investície do zariadení a infraštruktúry, ako aj iné náklady, ako sú náklady spojené s aktiváciou služby a osobitnými výhodami poskytovanými zákazníkom.
Nedodržanie doby viazanosti zo strany zákazníkov z dôvo