Ak má zamestnanec vytvorený popis pracovných činností, ktorý pozostáva z dvoch častí:
-
Hlavná charakteristika práce - táto charakteristika je uvedená aj v pracovnej zmluve, napr. asistentka riaditeľa. Vykonávanie sekretárskej činnosti v sídle spoločnosti (príjem a evidenciu došlej i odoslanej pošty, jej distribúciu, vyhotovenie korešpondencie GR a riaditeľov úsekov). Zabezpečenie činností vyplývajúcich z procesu komunikácie.
-
Konkrétne/bližšie určené činnosti - ktoré sa už v pracovnej zmluve neuvádzajú, ale sú dostupné pre zamestnanca na intranete spoločnosti, kde má neobmedzený prístup a podpisuje ich len nadriadený zamestnanec. Ak však nastane doplnenie len konkrétnej činnosti, napríklad u asistentky „evidencia faktúr“, je nutné toto doplnenie pripraviť, ako dohodu o zmene pracovnej zmluvy - dodatok? Alebo stačí len úprava dokumentu na intranete a zaslanie informácie zamestnancovi online, prípadne len jeho podpis, že sa oboznámil so zmenou?
V tejto súvislosti je potrebné podľa zákona č. 311/2001