Elektronická registračná pokladnica
Počet vyhľadaných dokumentov: 110
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 110
Zoradiť podľa:
Takmer tri týždne po spustení akcie „Návrat“ sa žiaľ neochota podnikateľov plniť si svoje zákonné povinnosti potvrdila v 52% prípadov opakovaných kontrol. Príslušníci finančnej správy (FS) tak pristupujú k zatváraniu prevádzok a podávajú aj návrhy na zrušenie živností.
Čo musí taxikár vydať pri platbe v hotovosti po jazde službou BOLT, aby bola transakcia overená a splnené daňové povinnosti? Je taxikár povinný vydať zákazníkovi pokladničný doklad buď z Online registračnej pokladnice (ORP), alebo z Virtuálnej registračnej pokladnice (VRP2)?
Je možné automaticky zasielať pokladničné doklady za predaj tovaru zákazníkom prostredníctvom emailu bez ich výslovného súhlasu? Je potrebné zohľadniť právne aspekty ochrany osobných údajov a práv zákazníkov? Stačí na to bežne vyžadovaný výslovný súhlas od zákazníka pred zaslaním akejkoľvek formy komunikácie?
Zamestnanec požiadal o príspevok na rekreáciu – dieťa sa zúčastnilo denného tábora. Predložil účtovný doklad (faktúru), ktorá spĺňa všetky náležitosti účtovného dokladu. Ako doklad o úhrade predložil príjmový pokladničný doklad, ktorý ale bol ručne vypísaný. Je možné uznať ručne vypísaný príjmový doklad, ak občianske združenie, ktoré organizuje tábor, nemá registračnú pokladnicu?
- Článek
Ako bude postupovať správca dane v prípade, keď pri daňovej kontrole zistí, že pokladničný doklad vydaný z elektronickej registračnej pokladnice (ďalej len "ERP") už nie je po rokoch čitateľný a podnikateľ pokladničný doklad neoskenoval?
Službou sa podľa ustanovenia § 2 písm. ab) zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ERP“) rozumie služba označená v Štatistickej klasifikácii ekonomických činností (ďalej len „ŠKEČ“) uvedená v prílohe č. 1 cit. zákona.
Platiteľ DPH zaeviduje tržbu v ERP (VRP) duplicitne v mesiaci september 2023. Tržba nebola realizovaná, ale bola chybne zaevidovaná 2x. Platiteľ zistí uvedenú chybu v mesiaci október 2023. Rovnako v mesiaci október 2023 vyhotoví opravný doklad v EPR/VRP. Do ktorého mesiaca vykázať opravu základu dane a DPH v rámci priznania DPH a v rámci kontrolného výkazu DPH?
V článku uverejňujeme najčastejšie otázky a odpovede z oblasti daní, účtovníctva a pracovného práva. Tieto oblasti sa týkajú zákonných požiadaviek a postupov v oblasti správy financií a zamestnancov v rámci podnikov a organizácií. Mnohé z týchto otázok a odpovedí sa týkajú zmien v legislatíve, ktoré sa môžu stať zložitými a nezrozumiteľnými pre mnohých. Preto sme pre vás vybrali niektoré, aby sme poskytli užitočné a jasné odpovede na vaše otázky.
Zjednodušený doklad z registračky môžem vystaviť aj v prípade, ak kombinujem platby? 1. Napríklad, doklad je na celkovú sumu 1 500 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 500 € platobnou kartou. 2. Doklad je na 2 000 € ale platbu spravím 1 000 € hotovosť a 1 000 € platobnou kartou. 3. Považuje sa za platbu v hotovosti aj platba šekmi, poukážkami a pod.?
- Článek
Hlavná činnosť spoločnosti s. r. o. je rozvoz potravín vlastnými vozidlami do gastro zariadení. Zákazníkom vystavujeme faktúru a doklad z registračnej pokladnice. Zákazníkom bez registrácie (fyzická osoba) sme vystavili dodací list a pokladničný doklad do 100 € s DPH. Môže spoločnosť vystaviť doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, kde cena tovaru, vrátane dane uhradená v hotovosti je do 1 000 €, resp. zjednodušenú faktúru-doklad, ktorý nebude obsahovať údaje o odberateľovi? Spoločnosť vyhotoví dodací list plus doklad s rozpisom tovaru a ceny.
Hlavná činnosť spoločnosti s. r. o. je rozvoz potravín vlastnými vozidlami do gastro zariadení. Zákazníkom vystavujeme faktúru a blok z registračnej pokladnice. Zákazníkom bez registrácie (fyzická osoba) sme vystavili dodací list a blok do 100 € s DPH. Môže spoločnosť vystaviť doklad vyhotovený elektronickou registračnou pokladnicou, kde cena tovaru vrátane dane uhradená v hotovosti je do 1 000 €, resp. zjednodušenú faktúru-doklad, ktorý nebude obsahovať údaje o odberateľovi? Spoločnosť vyhotoví dodací list plus blok s rozpisom tovaru a ceny.
- Článek
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe z registračných pokladníc alebo stačí tento úkon urobiť raz mesačne?
- Článek
Podnikajúca fyzická osoba, ktorá má príjmy podľa § 6 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ZDP“) sa môže pri vyčíslení základu dane a výpočte dane z príjmov rozhodnúť pre jeden z možných spôsobov uplatnenia daňových výdavkov. Buď využije ustanovenie § 6 ods. 10 ZDP a uplatní si paušálne výdavky, alebo si uplatní skutočne vynaložené daňové výdavky. Podnikateľ, ktorý sa rozhodne pre skutočne vynaložené daňové výdavky, môže postupovať aj tak, že nebude viesť účtovníctvo a využije jednoduchší spôsob vedenia evidencie podľa § 6 ods. 11 ZDP, teda bude viesť daňovú evidenciu.
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe zo všetkých registračných pokladníc alebo stačí toto účtovanie vykonať raz za mesiac?
Je povinnosťou v hlavnej pokladnici účtovať o dennej tržbe z registračných pokladníc alebo stačí raz mesačne.
- Článek
Majiteľ obchodnej spoločnosti zaplatil za materiál platobnou kartou. Bol mu vydaný doklad z ERP na sumu 2 500 eur. Na doklade sú uvedené firemné údaje spoločnosti, jej IČ DPH, aj jednotková cena a číslo dokladu. Taktiež je tam uvedený DKP a kód MF. Možno takýto doklad považovať na účely DPH za zjednodušenú faktúru, resp. riadnu faktúru, hoci tam chýba číslo faktúry, alebo musíme požiadať o storno dokladu a vyhotovenie riadnej faktúry?
- Článek
Podnikateľ zaplatil za materiál platobnou kartou. Bol mu vydaný doklad z elektronickej registračnej pokladnice na sumu 2 500 €. Na doklade z pokladnice sú uvedené firemné údaje + IČ DPH, aj jednotková cena a číslo dokladu, taktiež je tam uvedený DKP, a kód MF. Je možné takýto doklad považovať na účely dane z pridanej hodnoty za zjednodušenú faktúru, resp. riadnu faktúru hoci tam chýba číslo faktúry? Alebo musí podnikateľ požiadať o storno dokladu a vyhotovenie riadnej faktúry?
V rámci legislatívneho procesu zákona č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej ľudskej choroby COVID 19(ďalej len „lex corona“) MF SR predložili návrh šiestej novely tohto zákona, ktorou sa uvoľňujú niektoré opatrenia vo finančnej oblasti., a to aj napriek tomu, že obdobie pandémie stále trvá.
Finančná správa vyhodnotila augustovú akciu „Turista“, ktorá bola zameraná na dodržiavanie zákona o elektronickej registračnej pokladnici, a teda vydávanie pokladničných dokladov na turisticky zaujímavých miestach. Vzhľadom na vysoké percento zistených porušení bude finančná správa v takýchto kontrolných akciách pokračovať. Počas septembra sa sústredí najmä na prevádzky poskytujúce skrášľovacie procedúry, manikúru, pedikúru, kozmetiku, vlasovú starostlivosť a pod., a to v rámci akcie „Beauty“. To však neznamená, že v pozornosti bude mať len salóny krásy. Naopak, kontrolovať bude naďalej aj všetky ostatné prevádzky.
Od konca júla už podniaktelia nemajú povinnosť na predajnom mieste, v rámci ktorého používajú pokladnicu eKasa, sprístupniť vzor pokladničného dokladu.