Plné znění otázky
Spoločnosť sa zaoberá nákupom a predajom tovaru. Nákup tovaru sa účtuje v obstarávacích cenách na ťarchu účtu 131. Obstarávacia cena tovaru zahŕňa - cenu obstarania, t. j. fakturovanú cenu dodávateľom - náklady súvisiace s obstaraním, hlavne prepravné. Pri úbytku tovaru rovnakého druhu sa pri jeho predaji v súlade s internou smernicou používa ocenenie váženým aritmetickým priemerom. Pri prijímaní tovaru pracovníčka použila nesprávnu jednotkovú cenu - odlišnú od fakturovanej ceny dodávateľom. Omyl zistila hneď po zrealizovaní príjemky a príjemku vystornovala. To znamená, že nejde o úbytok tovaru, ale iba o opravu príjmu tovaru. Používaný softvér však už príjem vystornoval nie v cenách obstarávacích - fakturovaných, ale v cenách spriemerovaných, ako pri predaji tovaru. Podobná situácia nastáva aj pri tovarových dobropisoch od dodávateľov, ak spoločnosť príjme tovar podľa faktúry, resp. dodacieho listu a až dodatočne zistí množstevné rozdiely. Storno príjmu, ktoré sa robí na základe dodávateľského dobropisu nesúhlasí s cenami uvedenými v dobropise, ale je v cenách priemerných. Spoločnosť nepovažuje uvedený postup za správny, ale dodávateľ softvéru tvrdí, že je to v súlade s postupmi účtovania. Ako má spoločnosť zaúčtovať vzniknuté rozdiely, ktoré vznikajú pri každom storne príjmu?