V úvodnej časti článku sme rozoberali súvislosti s nakladaním s webovými stránkami z účtovného hľadiska. V druhej časti nadväzujeme na konkrétne príklady a pokračujeme ďalším príkladom.
Príklad č. 5:
ÚJ Pro IT, s. r. o., uzatvorila zmluvu s ÚJ East Expres, a. s., v ktorej sa ÚJ Pro IT, s. r. o., (ďalej len „dodávateľ“) zaviazala vytvoriť pre ÚJ East Expres, a. s., (ďalej len „objednávateľ“) webovú stránku (e-shop). Zmluvná odmena za vytvorenie e-shopu bola dohodnutá na sumu 12 500 EUR bez DPH. ÚJ sa ďalej dohodli, že pred začatím prác zaplatí objednávateľ dodávateľovi zálohu vo výške 25 % z dohodnutej odmeny. Ďalších 35 % zaplatí objednávateľ dodávateľovi po odovzdaní zdrojového kódu webovej stránky, 25 % po dokončení dizajnu a doplnení textov na webovej stránke na základe predlohy objednávateľa a zvyšných 15 % po optimalizácii, ladení a otestovaní bezchybnosti prevádzky webovej stránky. Dodávateľ začal s prácami koncom septembra 2011, pričom zdrojový kód stránky sa mu podarilo dokončiť a odovzdať objednávateľovi až začiatkom januára 2011. Rozpočtované náklady na vyhotovenie webovej stránky boli vo výške 9 500 EUR (suma bez DPH). Do dňa zostavenia účtovnej závierky dodávateľ zistil, že čerpanie odhadovaného rozpočtu nákladov na vyhotovenie webovej stránky k 31. 12. 2011 (deň, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka) nebolo prekročené a k tomuto dňu neexistujú dôvody na zmenu predpokladaných rozpočtovaných nákladov na vyhotovenie webovej stránky. Dodávateľ odovzdal objednávateľovi dizajn stránky vrátane textov v marci 2011 a úplné odovzdanie webovej stránky (resp. prevod výhradnej licencie na používanie a akékoľvek ďalšie nakladanie s webovou stránkou ako celkom vrátane zdrojového kódu, dizajnu a textov) po jej testovaní, ladení a optimalizácii sa uskutočnilo koncom apríla 2011.
Účtovanie bude nasledovné:
Účtovanie u dodávateľa v roku 2011
P. č. |
Text |
Suma v € |
Predkontácia | |
---|---|---|---|---|
MD |
D | |||
1. |
Vystavená zálohová faktúra vo výške 25 % z dohodnutej zmluvnej odmeny za vyhotovenie webovej stránky (e-shopu) navýšená o 20 % DPH v zmysle platných právnych predpisov |
3 750,00 |
– |
– |
2. |
Inkaso zálohovej faktúry od objednávateľa na bankovú účet |
3 750,00 |
221 AE |
324 AE |
3. |
Vystavenie vyúčtovacej faktúry k prijatej platbe a) Suma bez DPH b) DPH 20 % c) Suma s DPH d) Zúčtovanie prijatej zálohy |
3 125,00 625,00 3 750,00 3 750,00 |
– – 311 AE 324 AE |
606 AE 343 AE – 311 AE |
4. |
Mzdy zamestnancov vyvíjajúcich programový kód webovej stránky (aplikácie e-shopu) a) Hrubé mzdy zamestnancov b) Odvody zamestnávateľa do Sociálnej poisťovne c) Odvody zamestnancov do Sociálnej poisťovne d) Odvody zamestnávateľa do zdravotných poisťovní e) Odvody zamestnancov do zdravotných poisťovní f) Preddavok na daň z príjmov zo závislej činnosti g) 55 % príspevku zamestnávateľa na stravné lístky zamestnancov počas doby vývoja programového kódu h) Príspevok zamestnancov na stravné lístky i) Zrážka príspevku zamestnancov na stravné lístky z miezd |