Elektronický podpis
Počet vyhľadaných dokumentov: 17
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 17
Zoradiť podľa:
- Článek
Elektronickou komunikáciou (EK) sa rozumie doručovanie podaní správcovi dane elektronicky prostredníctvom elektronickej podateľne, ktorú prevádzkuje finančné riaditeľstvo na svojom webovom sídle.
- Článek
Už nejaký čas rezonuje u štatutárov právnických osôb, zapísaných v obchodnom registri informácia o povinnej elektronickej schránke.
Elektronická faktúra už nemusí obsahovať elektronický podpis? Dostala som totiž faktúru v PDF formáte bez elektron. podpisu s uvedením, že je to daňový doklad. Na moje vyžiadanie o zaslanie fa. vrátane elektronického podpisu som dostala odpoveď "faktúra je plnohodnotný daňový doklad aj bez pečiatky a podpisu".
- Článek
Elektronickou komunikáciou sa rozumie doručovanie podaní správcovi dane elektronicky prostredníctvom elektronickej podateľne, ktorú prevádzkuje finančné riaditeľstvo na svoje webovej stránke.
Ako sa v praxi dokazuje vyvoz do tretích krajín v prípade, ak je tovar najskôr premiestnený do inej krajiny EÚ a z tejto krajiny je vyvezený a zároveň aj preclený vyvoz? Spoločnosť - vývozca je zaregistrovaný pre účely DPH iba v SR, kde ma aj sklad. V odbornom článku som sa dočítala, že je potrebne mat vývozné colne hlásenie potvrdenie colným úradom danej krajiny, z ktorej sa tovar vyviezol, ale keďže komunikácia s colnou správou prebieha iba elektronickou formou, špedičné spoločnosti z týchto krajín nám posielajú iba JCD v PDF. formáte, na ktorom síce je uvedený dátum, kedy tovar vystúpil z colného územia ES, ale nie je tam žiadny elektronicky podpis, čo podľa mňa dostačujúci dokaz nie je.
Kde možno nájsť informácie, resp. metodické usmernenia na podávania tlačív elektronickou formou od 1. 1. 2012?
Je povinnosťou poskytovateľa zdravotnej starostlivosti poskytujúceho špecializovanú ambulantnú starostlivosť, ktorého ambulancia je vybavená výpočtovou technikou, okrem zápisu do zdravotnej dokumentácie, ktorý odovzdáva pacientovi pre všeobecného lekára, vyhotoviť v papierovej podobe jeden zápis a založiť do ním vedenej zdravotnej dokumentácie, alebo stačí jeho uchovanie v elektronickej podobe?
Ako má pacient dať informovaný súhlas u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ktorý vedie zdravotnú dokumentáciu v elektronickej podobe so zaručeným elektronickým podpisom?
Možno považovať za rovnopis zdravotnej dokumentácie súbor v formáte PDF, uložený na elektronickom médiu? Na vysvetlenie pozadia otázky: Cieľom by malo byť ponechať právne relevatný dôkaz o správnosti poskytovania zdravotnej starostlivosti vo svojich rukách (či už ako pdf alebo ako originál, pričom pdf sa odovzdá novému poskytovateľovi).
Pri zmene poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ktorý vedie aj elektronickú zdravotnú dokumentáciu pacienta, musí túto dotyčný lekár vymazať, alebo ako s ňou naložiť?
Obec obdržala dňa 4. 2. 2008 od daňovníka (právnická osoba) daňové priznanie k dani z nehnuteľností na rok 2008. Daňové priznanie bolo podané po lehote ustanovenej zákonom o miestnych daniach, preto sme uložili daňovníkovi pokutu 2 000 Sk. Daňovník podal odvolanie v ktorom uvádza, že uložená pokuta je nezákonná, pretože daňové priznanie podal v zákonom stanovenej lehote. Dôkazom jeho tvrdenia je podací lístok na pošte s dátumom 31. 1. 2008. Ako máme v danom prípade ďalej postupovať?
- Článek
Problematiku elektronického podpisovania v Slovenskej republike upravuje jeden z prvých zákonov súčasnej informačnej spoločnosti, t. j. zákon č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. Zákon prebral do právneho poriadku Slovenskej republiky Smernicu Európskeho parlamentu a Rady z 13. decembra 1999 č. 1999/93/ES o rámci spoločenstva pre elektronické podpisy, pričom ponecháva mnohé otázky (najmä technického charakteru) otvorené a odkazuje na vykonávacie právne predpisy (šesť vyhlášok Národného bezpečnostného úradu č. 537-542/2002 Z. z.).
- Článek
Pre podnikateľov – fyzické osoby účtujúce v sústave jednoduchého účtovníctva, platia jednotlivé ustanovenia zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. týkajúce sa účtovných dokladov a účtovných kníh, označovania účtovných písomnosti a ich oprav rovnako, ako pre podnikateľov – právnické osoby účtujúce v sústave podvojného účtovníctva.
- Článek
Naša spoločnosť je mesačný platiteľ DPH. Rakúska firma má u nás zriadený konsignačný sklad pre výrobky, ktoré my spotrebujeme, ale je u nás prihlásená aj za platiteľa DPH. Pri výbere zo skladu sa automaticky vytvorí doklad – konsignačné zúčtovanie, ktoré sa u nás zaúčtuje v účtovníctve (akoby faktúra na vstupe s tuzemskou DPH 19 %). Zúčtovanie dostane hneď aj rakúska firma, ktorá na jeho základe vystaví faktúru a my ju priložíme k nášmu konsignačnému zúčtovaniu...
- Článek
V tomto pokračovaní seriálu sa venujeme tlačivám Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku a Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku v nezamestnanosti.
- Článek
Mzdová účtovníčka spracováva priebežne spracovávané tlačivá podľa potreby, v závislosti od vzniknutej situácie. Ide napríklad o tieto tlačivá: Oznámenie platiteľa dane o zrazení a odvedení dane vyberanej zrážkou, Oznámenie zamestnávateľa o poistencoch pri zmene platiteľa poistného na verejné zdravotné poistenie, Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku, Registračný list fyzickej osoby, Prihlásenie zamestnanca, Odhlásenie zamestnanca, Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku v nezamestnanosti.
- Článek
V rámci podpory rozvoja elektronizácie procesov súvisiacich s podnikateľskou činnosťou predovšetkým vo vzťahoch s inštitúciami, voči ktorým vznikajú podnikateľským subjektom počas prevádzkovania podnikania oznamovacie, vykazovacie, registračné a ostatné povinnosti podobného charakteru, v súčasnom období sa možno stretnúť s relatívne masívnym rozvojom implementácie elektronického spôsobu komunikácie s príslušnými inštitúciami.