V tomto pokračovaní seriálu sa venujeme tlačivám Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku a Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku v nezamestnanosti.
(pokračovanie – 1. časť, 2. časť, 3. časť, 4. časť článku)
Priebežne spracovávané tlačivá
Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku
V č. 9/2006 časopisu [v článku Tlačivá a formuláre vo vzťahu k povinnostiam mzdovej účtovníčky (IV.)] sme okrem iného uviedli aj tlačivo Potvrdenie zamestnávateľa o zamestnancovi na účely uplatnenia nároku na nemocenskú dávku. V priebehu zverejnenia príspevku došlo zo strany Sociálnej poisťovne k zmene tlačiva. Základný obsah tlačiva sa v podstate nezmenil, preto uvádzame len rozdiely oproti predchádzajúcej forme tlačiva a vzor tlačiva v novej forme (pozri prílohu č. 1).
Vo vrchnej časti tlačiva, pred bod 1 je doplnený údaj o mieste výkonu práce zamestnanca, kde sa uvádza, či zamestnanec vykonáva prácu na území SR, mimo územia SR alebo na území SR aj mimo územia SR.
Do strednej časti tlačiva bol doplnený nový bod 4, v ktorom sa uvádza, či pobočke Sociálnej poisťovne bola alebo nebola predložená žiadosť o vystavenie formulára E-101 (žiadosť sa vystavuje v prípade vyslania zamestnanca na prácu na území iného členského štátu Európskej únie).
Pôvodné body 4 až 9 boli prečíslované na 5 až 10, pričom ich obsah zostal nezmenený.