Po obstaraní malého príručného murovaného skladu sme ho zaradili ako hmotný majetok a odpisovali sme ho a aj uplatňovali odpočet dane z pridanej hodnoty (DPH) na vstupe. Sklad ešte nie je úplne odpísaný a má zostatkovú cenu. Sklad sme svojpomocne zbúrali, nakoľko došlo k ukončeniu zmluvy o dlhodobom prenájme pozemku, na ktorom tento sklad stál. Z účtovníctva sme ho vyradili likvidáciou a zostatkovú cenu sme zúčtovali do výdavkov ovplyvňujúcich základ dane (jednoduché účtovníctvo) – aby sme mohli dať si zostatkovú cenu tohto skladu pri vyradení likvidáciou do daňových výdavkov, aký doklad je potrebné doložiť do účtovníctva v prípade, ak sme svojpomocne vykonali búracie práce? Aký doklad v takomto prípade je potrebný na účely DPH evidencie, aby sme nemuseli robiť odvod DPH zo zostatkovej ceny skladu?
Podľa ustanovenia § 19 ods. 3 písm. b) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej len „ZDP“) daňovým výdavkom je zostatková cena (§ 25 ods. 3) alebo pomerná časť zostatkovej ceny hmo