Bankový účet
Počet vyhľadaných dokumentov: 14
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 14
Zoradiť podľa:
Slovenská firma, ktorá je platiteľom DPH si otvorila bankový účet v zahraničí, konkrétne v ČR. Je potrebné oznámiť daňovému úradu aj toto číslo účtu?
- Článek
Finančné služby, ktoré sú oslobodené od dane z pridanej hodnoty (DPH) v rámci legislatívy Európskej únie, zahŕňa a opisuje smernica Rady 2006/112/ESz 28. novembra 2006 o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty (ďalej len "smernica o DPH") v článku 135. Oslobodenie finančných činností od DPH v Slovenskej republike upravuje § 39 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o DPH"). Oslobodené od dane sú nielen finančné činnosti, ktoré poskytujú banky, ale aj tie, ktoré poskytujú nebankové subjekty.
Na základe žiadosti o vystavenie bankovej záruky nám odberateľ uhradil dlhodobé zádržné. No BÚ, kde nám prišlo zádržné je blokovaný/pasívny a v zmysle zmluvy nám banka preúčtuje toto zádržné na náš bežný účet. Avšak 30 % v hodnoty zádržného si banka ponechá na našom pasívnom účte ako finančné krytie po dobu platnosti bankovej záruky t. j. 60 mesiacov. Ako zúčtovať zádržné, ktoré nám bolo vyplatené v celej výške od odberateľa, keď 30 % si banka ponechá ako bankovú záruku/finančné krytie? Takže to nie je pohľadávka voči odberateľovi. Drží to banka v zmysle úveru - čerpanie zádržného. Poprosím účtovanie ako zúčtujem odberateľa cez ID a predpis MD / DAL ? Ako budem evidovať tých 30 % čo nám dlží banka teda eviduje na našom pasívnom účte do doby krytia bankovej záruky?
K problematike smrti zamestnanca a právnemu rozmeru možnosti poskytnutia jeho peňažných nárokov pozostalým podľa § 35 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákonník práce“) bolo publikovaných aj na tomto portáli niekoľko článkov. Ani jeden z nich však nerecipoval praktický rozmer vyplatenia týchto peňažných nárokov pozostalým osobám po ustálení ich výšky a okruhu oprávnených osôb, t. j. žiadny z nich sa bližšie nezaoberal otázkou, v prospech akého bankového účtu má uvedené peňažné prostriedky poukázať, v akej lehote má tento prevod realizovať a hlavne, či sa vyžaduje nejaká forma konania zo strany tohto oprávneného okruhu osôb.
- Článek
Firma A prenajíma miestnosť kasína od firmy B. Firma A zabezpečuje prevádzkovanie kasína, vykonáva to v mene a na účet osoby, ktorá má povolenie na prevádzkovanie podľa osobitného predpisu (firma C). Takže výnosom firmy A je provízia za sprostredkovanie stávok a iných podobných hier. (oslobodená od dane podľa § 41 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p.). Inými slovami, firma C ako mandant poskytuje odmenu firme A (mandatár) vo forme: Odmena mandatára z čistého výťažku hazardných hier (x %) podľa zákona č. 30/2019 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Takže táto odmena je vlastne výnosom firmy A. Fyzicky samotné peniaze z hracích automatov vyberá firma A a následne ich vloží na svoj bankový účet. Firma C vyhotoví každý mesiac mesačnú sumarizáciu, koľko hotovosti jej dlží firma A, a firma A na základe toho zo svojho bankového účtu prevedie túto sumu zníženú o províziu firme C.
V účtovníctve by to vyzeralo takto:
378/379 predpis podľa mesačnej sumarizácie firmy C... 100 €,
221/378 vklad hotovosti na bankový účet firmy A... 100 €,
379/221 prevod firme C... 80 €,
379/311 kompenzácia faktúry firmy A za sprostredkovanie stávok... 20 € (311/602...20 €).
Otázka je, či pri účtovaní používať účty 378 a 379 alebo iné účty? Druhá otázka je, že občas sa stáva, že konateľ firmy A peniaze omylom vloží na vlastný bankový účet, ale samozrejme presnú sumu potom prevodom prepošle na firemný. Z účtovného hľadiska sa podľa nás krok 221/378 nemení. Je táto úvaha správna?
- Článek
Už zákonom č. 408/2021 Z. z., ktorým sa menil a dopĺňal zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa v článku V upravil aj zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 408/2021 Z. z.“). S účinnosťou od 15. novembra sa tak v zákone č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“) zaviedlo nové ustanovenie § 6, ktorým sa platiteľom ukladá povinnosť oznámiť Finančnému riaditeľstvu SR každý účet, ktorý používajú alebo budú používať na podnikanie, ktoré je predmetom dane, ako aj každú zmenu týkajúcu sa takéhoto účtu (ďalej iba „bankový účet“).
Banka nám poskytla dlhodobý úver s odloženou splatnosťou o rok. Ak splníme určité podmienky, úroky za nás zaplatí štát a my budeme splácať iba istinu. Na bankovom výpise však sú uvedené bankové úroky ale nevyúčtované. Máme o týchto úrokoch účtovať už teraz? Alebo až keď ich banka skutočne vyúčtuje? Ak splníme podmienky , ako budeme účtovať o odpustených úrokoch? V čase splnenia zaúčtujeme náklad na ťarchu účtu 562 ? Zároveň ale aj odpustené úroky v prospech účtu 648?
Obec zobrala úver na dokončenie stavby domu smútku. Čerpanie úveru sa bude realizovať, tak že obec pri prijatí faktúry pošle banke žiadosť o čerpanie úveru s prílohou došlej faktúry, tzn. že čerpanie úveru bude prebiehať na základe našich žiadosti, ku ktorým budú priložené faktúry súvisiace s realizáciou stavby.
1. Aký je postup účtovania úhrady týchto faktúr z úverového účtu rovno dodávateľovi? (obci neboli poskytnuté peňažné prostriedky ako úver na účet obce).
2. Aký je postup pri uhradení faktúry dodávateľovi z bežného účtu obce a následne požiadanie banky o preplatenie tejto faktúry z úveru /tzn., že banka na základe našej refundácie-žiadosti nám preplatí zaplatenú faktúru, následkom čoho sa navýši čerpanie úveru o sumu faktúry, ktorú obec zaplatila z vlastných zdrojov.
3. Aký je spôsob účtovania úveru vo výške splatených faktúr, splátka úveru a úrokov z úveru?
Doplnenie: Ide o dlhodobý úver na 5 rokov, nárok na čerpanie úveru končí 30.9.2022 a splácať úver sa začína od 21.09.2022. Je potrebné pre účet 461 vytvoriť analytiku ako krátkodobý úver so splatnosťou do 1 roka / v našom prípade 4 platby do konca roka 2022/ a dlhodobý úver /od 01.01.2023-21.02.2027/. Ako zaúčtovať jednorazový poplatok za spracovanie úveru, poplatok bolo potrebné poslať na úverový účet, z ktorého čerpáme úver?
- Článek
Zákonom č. 408/2021 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa v rámci článku V upravil aj zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej iba „zákon o DPH“).
- Článek
Národná rada Slovenskej republiky na svojej 48. schôdzi dňa 27. októbra 2021 prerokovala a zároveň schválila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „daňový poriadok), ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Súčasťou dotknutého novelizačného právneho predpisu je, okrem iného, aj článok V, obsahujúci návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“).
Dňa 27. 10. 2021 parlament schválil vládny návrh zákona, ktorým sa novelizuje okrem iných zákonov aj Daňový poriadok. Príslušný zákon dňa 8. 11. 2021 podpísala aj prezidentka SR a dňa 12. 11. 2021 bol zverejnený v Zbierke zákonov SR pod číslom 408/2021 Z. z.
Národná rada SR dňa 27. októbra 2021 schválila zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. V novele zákona sa novelizuje a dopĺňa aj zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. niekoľkými opatreniami.
Ministerstvo financií SR predložilo návrh novely zákona DPH, ktorý prináša tri hlavné zmeny. Novelou zákona s navrhovanou účinnosťou od 1. januára 2022 (s výnimkou o. i. oznámenia bankových účtov existujúcich platiteľov DPH s navrhovanou účinnosťou od 15. novembra 2021) sa navrhuje:
Tri sro-čky vytvorili združenie PO. Firma A vedie účtovníctvo. Pre združenie vytvorila samostatný účet. Všetky 3 firmy vložili na tento účet po 2 000 €. Firma A naň prevádza prostriedky zo svojho účtu, realizuje výbery a vklady v hotovosti. Vklady spoločníkov sme zaúčtovali na analytické účty 221002/398002,398003, aby bolo zrejmé, kto koľko vložil. Nie je nám jasné, ako zaúčtovať prevody, vklady a výbery tak, aby sme mali prehľad, koľko vložila firma A.