Malé a stredné podniky (Small and Medium-sized Entities, SME) tvoria podľa Rady pre Medzinárodné účtovné štandardy (IASB) 95 % všetkých svetových spoločností. Používatelia účtovných závierok týchto spoločností – vlastníci priamo nepodieľajúci sa na riadení podnikov, existujúci a potenciálni veritelia, ratingové agentúry – majú iné informačné potreby, ako kapitáloví investori investujúci svoje prostriedky do spoločností verejne obchodovaných na kapitálových trhoch. Pravidlá IFRS, tak ako je doposiaľ známe (tzv. full IFRSs/úplné IFRS), boli vytvorené a stále sú koncipované ako pravidlá pre verejne obchodované podniky. Z tohto dôvodu sú tak pomerne rozsiahlym súborom pravidiel, ktorý poskytuje čím ďalej tým viac detailnejšie pravidlá, implementačné príručky, ako zachytiť, oceniť či prezentovať určité transakcie a udalosti.
Malé a stredné podniky (Small and Medium-sized Entities, SME) tvoria podľa Rady pre Medzinárodné účtovné štandardy (IASB) 95 % všetkých svetových spoločností. Používatelia účtovných závierok týchto spoločností – vlastníci priamo nepodieľajúci sa na riadení podnikov, existujúci a potenciálni veritelia, ratingové agentúry – majú iné informačné potreby, ako kapitáloví investori investujúci svoje prostriedky do spoločností verejne obchodovaných na kapitálových trhoch. Pravidlá IFRS, tak ako je doposiaľ známe (tzv. full IFRSs/úplné IFRS), boli vytvorené a stále sú koncipované ako pravidlá pre verejne obchodované podniky. Z tohto dôvodu sú tak pomerne rozsiahlym súborom pravidiel, ktorý poskytuje čím ďalej tým viac detailnejšie pravidlá, implementačné príručky, ako zachytiť, oceniť či prezentovať určité transakcie a udalosti. Súčasťou pravidiel sú taktiež rozsiahle požiadavky na zverejnenia. Pokiaľ spoločnosť chce zostaviť a prezentovať svoju účtovnú závierku v súlade s pravidlami IFRS, musí bezpodmienečne aplikovať všetko, čo je v úplných IFRS požadované. Pre väčšinu spoločností, ktoré nie sú verejne obchodované, sa tak aplikácia IFRS stáva náročnou a nákladnou aktivitou, pričom nejde len o prvotnú aplikáciu (s prvotnými nákladmi), ale aj kontinuálny proces (s priebežnými nákladmi).
IASB si začala túto skutočnosť uvedomovať na prelome rokov 2003/2004 a v júni 2004 vydala Diskusný materiál, čím odštartovala päťročný projekt vytvorenia pravidiel IFRS pre SME. Za cieľ si stanovila vytvoriť pravidlá, ktoré budú vyhovovať potrebám používateľov malých a stredných podnikov a budú viesť k rovnováhe nákladov a úžitkov spojených s ich aplikáciou. (Pozn.: Rad SME používateľov sa v súčasnej dobe sťažuje na skutočnosť, že náklady na aplikáciu IFRS prevyšujú úžitky plynúce zo skutočnosti, že SME prezentuje svoje účtovné informácie v súlade s pravidlami IFRS, pričom nemá iný variant, pretože ich požaduje banka, ktorá podnik úveruje.) Podporu tomuto projektu vyjadruje neustále rozširovanie aplikácie IFRS vo svete. Čím ďalej tým viac krajín požaduje, či dobrovoľne umožňuje využitie pravidiel IFRS k zostaveniu konsolidovaných a individuálnych (separátnych) účtovných závierok spoločností registrovaných v daných krajinách. Tieto rozšírenia sa netýkajú vždy len verejne obchodovaných spoločností, ale často práve aj spoločností neobchodovaných. (Pozn.: Prehľad krajín a ich postoje k využitiu IFRS je možné aktuálne získať na webovej stránke spoločnosti Deloitte www.iasplus.com).
V júli 2009 bol projekt vytvorenia pravidiel IFRS pre SME ukončený v