V praxi sa často stretávame s tým, že dopravcovia vykonávajúci medzinárodnú kamiónovú prepravu uplatňujú svoje pohľadávky príliš neskoro, a to z dôvodu vlastnej nevedomosti.
Je potrebné si uvedomiť, že na medzinárodnú kamiónovú dopravu sa nevzťahujú len ustanovenia Obchodného zákonníka a teda všeobecná štvorročná premlčacia doba, ale bude sa na ňu vzťahovať dohovor o prepravnej zmluve z medzinárodnej cestnej nákladnej dopravy CMR (ďalej len „dohovor č. 11/1975 Zb.“).
Pri medzinárodnej kamiónovej doprave je zásadným dokladom o uzavretí prepravnej zmluvy nákladný list. Ak nákladný list chýba, ak má nedostatky alebo ak sa stratí, nie je tým existencia alebo platnosť prepravnej zmluvy dotknutá a vzťahujú sa na ňu aj naďalej ustanovenia tohto dohovoru. Nákladný list sa vystavuje v troch pôvodných vyhotoveniach podpísaných odosielateľom a dopravcom. Ak to dovoľuje právny poriadok štátu, v ktorom sa nákladný list vystavuje, môžu sa tieto podpisy vytlačiť alebo nahradiť pečiatkami odosielateľa a dopravcu. Prvé vyhotovenie nákladného listu dostane odosielateľ, druhé sprevádza zásielku a tretie si ponechá dopravca. Ak tre