V súčasnej dobe je možné automobil opodstatnene považovať za neodmysliteľný článok podnikateľskej činnosti. Predstavuje totiž činiteľ, ktorý podnikateľom umožňuje efektívnejšie využívať čas, sprostredkovane môže predstavovať jeden z faktorov vyššej konkurencieschopnosti, čím logicky zvyšuje účinnosť podnikania. V súvislosti s používaním automobilu v podnikateľskej praxi neodlúčiteľne patrí aj návšteva autoservisu, či už vynútená (v dôsledku poruchy, nehody a pod.) alebo plánovaná (servisné prehliadky).
Aspekt dane z pridanej hodnoty
V súvislosti s predmetnou problematikou je namieste pripomenúť dopad režimu DPH tak na odstrániteľné poškodenie ako aj na neodstrániteľné poškodenie automobilu. Vo všeobecnosti platí, že pri neodstrániteľnej škode vzniknutej poškodením, resp. zničením automobilu platiteľ DPH nemá daňovú povinnosť ani povinnosť vrátiť v minulosti uplatnený odpočet dane. Výnimkou je však na účely DPH prípad odcudzenia automobilu. V prípade krádeže automobilu, pri ktorom platiteľ odpočítal daň, je totiž podľa ustanovenia § 53 ods. 5 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej iba "zákon o DPH") povinný odviesť daň vo výške odpočítanej dane, pričom, ak ide o odcudzenie automobilu, ktorý je predmetom odpisovania podľa § 22 zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov v z. n. p. (ďalej iba "ZDP"), zníži platiteľ odvod dane o pomernú časť dane zodpovedajúcu odpisom.
Pri odstrániteľnom poškodení automobilu sa logicky nevyhnutne stretávame s pojmom "opr