Plné znění otázky
Naša spoločnosť sa momentálne pripravuje na prechod na nový podnikový informačný systém. Prípravu softvéru, napĺňanie dát, školenie zamestnancov a ostatné služby spojene s implementáciou systému nám zabezpečuje externá firma. Dohodnutá cena za tieto služby je 115 000 eur. Naša spoločnosť však nebude vlastníkom licencie k danému informačnému systému. Patríme pod medzinárodný koncern, ktoré vlastní licencie a nám bude naša materská spoločnosť len fakturovať mesačné poplatky za tieto licencie. Nenadobudneme tak žiadny nový nehmotný majetok ako pri kúpe klasického softvérového balíka. Máme služby súvisiace so zavedením nového informačného systému brať ako obstaranie nehmotného majetku a do nákladov ich postupne prenášať prostredníctvom odpisov, alebo ich môžeme účtovať priamo do nákladov, keďže majiteľom systému nikdy nebudeme?