Deň dodania služby - sprostredkovanie zážitku

Plné znění otázky

Spoločnosť AAA sprostredkováva nasledovné služby -  let balónom, zoskok padákom, jazda na koni, let vyhliadkovým lietadlom, horolezecká škola a veľa iných tzv. zážitkových, resp. adrenalínových akcií. Firma AAA vlastní internetovú stránku, kde tieto zážitky ponúka. Zákazník si ich vyberie, zaplatí firme AAA a má približne 8 mesiacov na to, aby absolvoval tento zážitok. Firma AAA oprávnenie na prevádzkovanie týchto zážitkových služieb nemá a ona samotná  ich ani nevykonáva. Čerpanie zážitkov len sprostredkúva. Firma BBB, ktorá má oprávnenie povedzme let balónom prevádzkovať, vystaví firme AAA faktúru až vtedy, keď zákazník tento let balónom absolvuje, čo môže byť až  8 mesiacov po tom, čo si službu (zážitok) vybral a zaplatil ho firme AAA. Firma AAA sprostredkovane predáva akoby lístky na tieto podujatia, pričom faktúru vystavuje nasledovne: „ Fakturujeme vám za sprostredkovanie zážitku let balónom s možnosťou čerpania od do ...“ V cene pre klienta je zahrnutá cena samotného zážitku letu balónom, navýšená o províziu za sprostredkovanie. Firma AAA už žiadnu inú faktúru (za províziu, atd. ) firme BBB nevystavuje.

Otázka znie - kedy nastáva dátum dodania služby pre firmu AAA z pohľadu DPH a z pohľadu dane z príjmov? Je to deň kedy vystaví faktúru za sprostredkovanie zážitku za službu - let balónom po úhrade peňazí klienta? Alebo je to až deň, keď si zákazník danú službu - let balónom skutočne vyčerpá? Pretože platnosť, t. j.  možnosť čerpať len balónom je 8 mesiacov. Faktúra od firmy BBB za let balónom tiež príde až vtedy, keď konkrétny zákazník let absolvuje. Spoločnosť AAA pôsobí na svoj vlastný účet a vo svojom vlastnom mene, nemá s firmami BBB žiadnu zmluvu - či už mandátnu alebo komisionársku.

Odpověď

Související dokumenty

Súvisiace články

Daň z pridanej hodnoty po 1. januári 2006
Internetové stránky z účtovného a daňového hľadiska
Účtovanie obstarania nehnuteľnosti na predaj
Vplyv opravy chýb minulých účtovných období na základ dane z príjmov právnických osôb
Chyby v účtovníctve a účtovnej závierke v podvojnom účtovníctve a ich oprava
Predaj materiálu so službou
Kladné a záporné položky na faktúre
Inkaso pohľadávky od úverovej spoločnosti
Nevyfakturované dodávky (záväzky, pohľadávky) ku dňu, ku ktorému sa zostavuje účtovná závierka
Prijatá faktúra zo Švajčiarska
Výnos z úrokov zo zahraničia
Úvery a pôžičky v jednoduchom účtovníctve
Deň uskutočnenia účtovného prípadu
Zaúčtovanie faktúry od poskytovateľa mobilných služieb
Vystavovanie opravných faktúr na účely dane z pridanej hodnoty
Ako môžu neuhradené záväzky ovplyvniť daň z príjmov
Odpisovanie majetku po novelách daňových a účtovných predpisov
Dane, účtovníctvo a odvody advokáta
Postúpenie, vklad a vyradenie pohľadávky
Patenty a ochranné známky – vybrané problémy

Súvisiace otázky a odpovede

Dodatočné DPPO
Kladné a záporné položky na faktúre
Náklad - daňovým výdavkom po zaplatení.
Zapožičanie zamestnanca
Účtovanie vnútropodnikovej faktúry v materskej spoločnosti
Recyklačný poplatok
Kúpa auta a predlžená záruka
Nulovanie faktúry
Účtovanie tovaru a služieb na prelome rokov
Nezaplatená faktúra
Odpis pohľadávky
Platba za tovar prostredníctvom systému PayPal
Účtovanie autoplachty na kamión
Nevyfakturované služby
Zákonné rezervy
Finančný bonus
Faktura za opravu vlastneho auta vo vlastnom autoservise
Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok
Poskytnuté raňajky v rámci ubytovacích služieb v zahraničí

Súvisiace predpisy

§ 19 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty
§ 9 odst. 4) zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty