Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby za zdaňovacie obdobie roku 2008

Vydáno: 73 minút čítania

Napriek skutočnosti, že predmetom príspevku je aplikácia právnych predpisov pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008, už v súčasnom období sú uverejnené v Zbierke zákonov právne predpisy, ktoré budú použité prvýkrát v zdaňovacom období roku 2009. Niektoré prechodné ustanovenia novely zákona č. 465/2008 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú zákony v pôsobnosti Ministerstva financií SR v súvislosti so zavedením meny euro v Slovenskej republike – ďalej len „zákon č. 465/2008 Z. z.“§ 52e ods. 1 a 5 sú aplikované pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008.

Napriek skutočnosti, že predmetom príspevku je aplikácia právnych predpisov pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008, už v súčasnom období sú uverejnené v Zbierke zákonov právne predpisy, ktoré budú použité prvýkrát v zdaňovacom období roku 2009. Niektoré prechodné ustanovenia novely zákona č. 465/2008 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú zákony v pôsobnosti Ministerstva financií SR v súvislosti so zavedením meny euro v Slovenskej republike – ďalej len „zákon č. 465/2008 Z. z.“§ 52e ods. 1 a 5 sú aplikované pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008.

 
Ich stručná charakteristika je nasledujúca:
  • Čl. II zákona č. 465/2008 Z. z. dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. – ďalej len „ZDP“ (s účinnosťou od 1. januára 2009). Sumy uvedené v Sk sú obdobne ako aj v iných zákonoch prepočítané na euro. Následne, na zmenenú úlohu NBS, je upravený aj § 31 odsek 1 ZDP, podľa ktorého, ak je daňovník účtovnou jednotkou, na prepočet cudzej meny na eurá sa použije referenčný výmenný kurz určený a vyhlásený Európskou centrálnou bankou alebo Národnou bankou Slovenska (NBS), platný ku dňu, ku ktorému je uplatnený daňovníkom v účtovníctve. Ustanovenie § 47 ods. 1 ZDP rieši spôsob zaokrúhľovania. Základ dane, nepeňažný príjem [§ 5 ods. 3 písm. a) ZDP], preddavky na daň (§ 34, 35, 42 a 44 ZDP), zdaniteľná mzda (§ 35 ZDP) a daň (§ 15, § 31 ods. 3 a § 43 ZDP) sa zaokrúhľujú na eurocenty nadol (t. j. napr. 30,369 EUR sa zaokrúhli na 30, 36 EUR). Nezdaniteľné časti základu dane (§ 11 ZDP) a daňový bonus (§ 33 ZDP) sa zaokrúhľujú na eurocenty nahor t. j. napr. 30, 361 sa zaokrúhli na 30, 37 EUR). Podľa § 47 ods. 2 ZDP sa suma zodpovedajúca 2 % zaplatenej dane (§ 50 ZDP), výpočet daňovej sadzby na účely zápočtu dane (§ 45 ZDP) a iné prepočty (ostatné prepočty ako tu priamo neuvedené) sa vykonajú s presnosťou na dve desatinné miesta. (t. j. použije sa matematické zaokrúhlenie). Prechodné ustanovenia § 52e ZDP upravujú niektoré oblasti vyčíslenia základu dane v súvislosti s prechodom na euro. Podľa § 52 e ods. 1 ZDP sa výdavky (náklady) preukázateľne vynaložené daňovníkom v súvislosti s prechodom zo slovenskej meny na euro vrátane výdavkov (nákladov) na zaokrúhlenie považujú za daňové výdavky, ak spĺňajú podmienky ustanovené v § 2 písm. i) a § 19 až 21 ZDP v znení účinnom od 1. januára 2009. V uvedenom prípade ide teda o splnenie všeobecných podmienok pre daňový výdavok. Náklady súvisiace so zavedením eura sa uznajú za daňové pri splnení rovnakých podmienok, ako ostatné náklady (t. j. napr. náklady na technické zhodnotenie sú uznané za daňové výdavky prostredníctvom odpisov). Podľa § 52 ods. 2 cit. zákona daňovník, ktorý má podľa § 17 ods. 17 ZDP podané oznámenie o nezahrnovaní kurzových rozdielov do základu dane v období, v ktorom sa o nich účtuje, zahrnie ich do základu dane v tom zdaňovacom období, v ktorom dochádza k inkasu alebo odpisu pohľadávky, platbe alebo odpisu záväzku. Z uvedeného vyplýva, že napriek zavedeniu meny euro, zostáva spôsob zahrnovania kurzových rozdielov podľa ustanovenia § 17 ods.17 ZDP naďalej zachovaný. Zákon preto rieši spôsob vyčíslenia a zahrnutia kurzového rozdielu vzniknutého z pohľadávok a záväzkov, o ktorých bolo účtované do 31. 12. 2008 z prepočtu meny euro na konverzný kurz a spôsob vyčíslenia a zahrnutia kurzového rozdielu z pohľadávok a záväzkov, o ktorých bolo účtované do 31. 12. 2008 , vzniknutých medzi euro a cudzou menou. Kurzový rozdiel pri pohľadávke alebo záväzku znejúcich na euro (predstavuje rozdiel medzi hodnotou pohľadávky alebo záväzku zaúčtovanou pri ich vzniku v slovenských korunách, prepočítanou konverzným kurzom na eurá), zahrnie daňovník do základu dane ku dňu, v ktorom dochádza k inkasu alebo odpisu pohľadávky, platbe alebo odpisu záväzku (daňovník, ktorý nepodal oznámenie o nezahrnovaní kurzových rozdielov do základu dane v období, v ktorom sa o nich účtuje, zahrnie tieto rozdiely do základu dane v súlade s účtovníctvom. Ustanovenie § 52e ods. 3 a 4 ZDP určuje spôsob výpočtu odpisov (vstupná cena, zostatková cena vyjadrená v Sk do 31. 12. 2008), na účely daňových odpisov po 1. januári 2009 v euro. Podľa § 52e ods. 5 ZDP, ak daňovník bol povinný zaplatiť preddavky na daň do 31. decembra 2008, t. j. v slovenských korunách a zaplatil ich po 1. januári 2009, tieto preddavky sa prepočítajú konverzným kurzom na slovenské koruny a zaokrúhlia sa na celé koruny nahor. V uvedenom prípade ide o preddavky platené na daň za zdaňovacie obdobie roku 2008, ktoré by mali byť zaplatené do 31. decembra 2008, t. j. v Sk. Ak sú však zaplatené oneskorene po 31. decembri 2008 v EUR, je nutné spätne vykonať prepočet EUR na Sk tak, aby mohol byť vyčíslený skutočný preplatok alebo nedoplatok na dani vypočítaný v daňovom priznaní za zdaňovacie obdobie roku 2008 t. j. výsledná suma určená v Sk, prepočítaná na euro. Podľa § 52e ods. 6 ZDP sa výdavky (náklady) vynaložené daňovníkom do 31. decembra 2008 a príjmy (výnosy), o ktorých sa účtovalo do 31. decembra 2008 v Sk, ktoré ovplyvňujú základ dane v zdaňovacích obdobiach končiacich po 1. januári 2009, prepočítajú konverzným kurzom na eurá a zaokrúhlia sa na eurocenty nahor (rovnako sa postupuje aj pri uplatňovaní daňovej straty podľa § 30 ZDP, ak napr. daňovník uhradí v roku 2009 zmluvné pokuty o ktorých bolo účtované v roku 2006 v Sk a sú uznané za daňové výdavky až po ich zaplatení). Suma týchto nákladov ovplyvní (zníži) základ dane v roku 2009 už v EUR (náklad v roku 2006 – 35 000 Sk, úhrada v roku 2009 predstavuje 1 161,78 EUR t. j. suma, ktorá zníži základ dane v roku 2009).
  • Zákon č. 514/2008 Z. z. o nakladaní s odpadom ťažobného priemyslu a o zmene a doplnení niektorých zákonov) v Čl. VI doplnil § 20 ods.9 písm. f) ZDP o novú, daňovo uznanú, účelovú finančnú rezervu, ktorú tvorí daňovník podľa § 14 tohto zákona. Ustanovenie § 14 cit. zákona stanovuje súčasne podrobné podmienky tvorby tejto účelovej finančnej rezervy.
  • Zákon č. 563/2008 Z. z. ktorým sa mení dopĺňa ZDP v časti dane z príjmov fyzickej osoby stanovuje podmienky nároku na tzv. zamestnaneckú prémiu. V časti spoločných ustanovení cit. zákona sa mení ustanovenie § 18 ods. 1, podľa ktorého na zistenie rozdielu, pri úprave základu dane zahraničných závislých osôb (rozdiel podľa § 17 ods. 5 ZDP) malo MF SR vydať, resp. stanoviť obsah povinnej dokumentácie o použitej metóde stanovenia ceny, a to vydaním všeobecne záväzného právneho predpisu (napr. opatrenia). Obsah povinnej dokumentácie o použitej metóde stanovenia ceny nie je viazaný na všeobecne záväzný právny predpis, ale napr. usmernením resp. pokynom MF SR. Podľa Čl. IV tohto zákona sa posúva účinnosť ustanovenia § 21 ods.2 písm. k) ZDP (ustanovenie o tzv. podkapitalizácii, resp. obmedzení zahrňovania úrokov z úverov a pôžičiek pri závislých osobách do daňových výdavkov), a to namiesto od 1. januára 2009 na 1. január 2010.
  • Zákon č. 567/2008 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 80/1997 Z. z. o Exportno-importnej banke Slovenskej republiky v z. n. p. a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 567/2008 Z. z.“) v čl. V doplnil ustanovenie § 19 ods. 2 písm. o) ZDP tak, aby sa uznávanie straty z obchodovania z derivátmi platné pre obchodníkov z cennými papiermi a pre poisťovne použilo aj na Exportno-importnú banku SR.

 

Tlačivo daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008

 
Daňové priznanie za zdaňovacie obdobie roku 2008 je podávané naďalej na tlačive MF SR č. 097169/2007, použitom prvýkrát už aj v zdaňovacom období roku 2007 vydané opatrením MF SR č. 029093/2007-72, súčasťou ktorého je aj vzor daňového priznania k dani z príjmov právnickej osoby (FS č.13/2007). O tomto postupe pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008 je informovaná verejnosť v oznámení MF SR č. MF/025297/2008-72 uverejnenom vo FS č. 9/2008. Súčasťou tohto oznámenia je doplnené poučenie k vyplneniu daňového priznania.
 
Doplnené poučenie k vyplneniu daňového priznania upozorňuje na niektoré skutočnosti v súvislosti so zavedením eura od 1. januára 2009.V zásade však kalendárny rok ukončený k 31. decembru 2008 nevyžaduje vykonávať prepočty na euro. Informatívne je preto v poučení uvedený k riadku 900 spôsob zaokrúhlenia dane na úhradu, ktorá sa odvádza v roku 2009 v eurách a zaokrúhľuje nadol. Obdobne daň za predchádzajúce zdaňovacie obdobie na účely stanovenia výšky preddavkov, uvádzaná v riadku 910 v Sk sa pri platení preddavkov prepočíta na eurá so zaokrúhlením na eurocenty nadol. Tieto prepočty sú však uvedené v časti pre osobitné záznamy daňovníka. Pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2008 je v uvedenom prípade akceptovaná vyhláška MF SR č. 75/2008 Z. z., ktorou sa ustanovujú pravidlá vykazovania, prepočtu a zaokrúhľovania peňažných súm v súvislosti s prechodom na menu euro na účely účtovníctva, daní a colné účely. Uvedená vyhláška rieši aj spôsob platenia preddavkov na daň z príjmov, ktoré sú platené po dni zavedení eura, pričom sa vypočítajú z dane za rok 2007 (platené do lehoty pre podanie daňového priznania) a z dane za rok 2008 vykázanej v Sk.
 
Aj napriek tomu, že v roku 2008 je tlačivo daňového priznania rovnaké ako v roku 2007, treba akceptovať skutočnosť, podľa ktorej v riadku 160 a 240 sú v predtlači uvádzané rozdiely z precenenia cenných papierov nezahrnuté do základu dane v roku 2003, ktoré sa majú zahrnúť do základu dane najneskôr do konca roka 2007. V zdaňovacom období roku 2008 už nie sú tieto údaje súčasťou riadkov 160 a 240. Obdobne nebude vyplnená ani tabuľka D1, ktorá eviduje odpočet straty podľa zákona č. 366/1999 Z. z. platného do 31. 12. 2003. Odpočet straty podľa ustanovení cit. zákona je ukončený najneskôr do 31. decembra 2007.
 
Tabuľka F (evidenčná) bola doplnená v roku 2007 o nový riadok 4, v ktorom má daňovník uviesť celkovú sumu účtovaných výnosov plynúcu z aktivít zo zahraničnými závislými osobami vymedzenými v § 2 písm. r) ZDP. V časti V – Miesto pre osobitné záznamy daňovníka, sa má uviesť rozpis podľa jednotlivých zahraničných závislých osôb. K uvedenej tabuľke je potrebné uviesť, že predmetný údaj je využitý aj na účely zistenia údajov pre vykázanie rozdielu podľa § 17 ods. 5 ZDP (úprava základu dane pri použití netransparentných cien medzi zahraničnými závislými osobami, dôvodom ktorých je zníženie základu dane) ustanovenie § 18 cit. zákona určuje spôsoby stanovenia tzv. obvyklej ceny. Od 1. 1. 2009 je o použitej metóde daňovník povinný viesť dokumentáciu, obsah ktorej mal na základe zákona č. 621/2007 Z. z ktorým sa mení a dopĺňa zákon č.595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. a o zmene zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. – ďalej len „zákon č. 621/2007 Z. z.“ vymedziť všeobecne záväzný právny predpis, ktorý malo vydať ministerstvo (t. j. záväzná právna úprava, napr. opatrenie).
 
V súlade s novelou ZDP zákonom č. 567/2008 Z. z. zo dňa 26. novembra 2008, zmenou ustanovenia § 18 ods. 1 ZDP, nemusí byť obsah dokumentácie vymedzený všeobecne záväzným právnym predpisom, ale napr. len usmernením. Zároveň táto novela zákona posunula účinnosť ustanovenia § 21 ods. 2 písm. k) ZDP o obmedzení zahrnovania úrokov do daňových výdavkov medzi zahraničnými prepojenými osobami namiesto k 1. 1. 2009 na termín od 1. 1. 2010.
 

Zákony uplatnené prvýkrát za zdaňovacie obdobie roku 2008

  • Zákon č. 530/2007 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (účinnosť čl. II, v ktorom sa dopĺňa účinnosť od 1. januára 2009) rozširuje okruh oslobodených príjmov právnických osôb, konkrétne sa oslobodzujú výnosy z verejného zdravotného poistenia (§ 15 ods. 6 zákona č. 581/2004 Z. z. v znení zákona č. 530/2007 Z. z.).
  • Zákon č. 561/2007 Z. z. o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov – ďalej len „zákon o investičnej pomoci“ v Článku III a dopĺňa od 1. januára 2008 nové ustanovenie, konkrétne § 30a – úľava na dani pre príjemcov investičnej pomoci.
  • Zákon č. 621/2007 Z. z., ktorý novelizoval ZDP – ďalej len „zákon č. 621/20007 Z. z.“ (komentovaný osobitne). Touto novelou zákona boli vykonané najrozsiahlejšie zmeny a doplnenia ZDP.
  • Zákon č. 168/2008 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/1996 Z. z. o Protidrogovom fonde a zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p. – s účinnosťou od 1. júna 2008), ktorým sa v § 50 ods. 4 v písm. i) ZDP ako prijímateľ 2 % podielu zaplatenej dane doplňuje aj Protidrogový fond.

 

Základ dane

V zdaňovacom období roku 2008 (od 1. januára 2008) sa prvýkrát použije úprava základu dane podľa ustanovení novely ZDP zákonom č. 621/2007 Z. z.
 
Najzávažnejší dopad na základ dane majú najmä ustanovenia novely zákona č. 621/2007 Z. z. (príklady k uvedeným zmenám sú uvedené ako súčasť r. 100 daňového priznania).
 

Zahrnovanie dotácie do základu dane

Ustanovenie § 17 ods. 3 písm. f) zákona č. 621/2007 Z. z. sa nahrádza novým znením, ktoré rieši spôsob zahrňovania dotácie do základu dane u daňovníkov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v prípade, ak účtovné a daňové odpisy nie sú zhodné. Dotácia na obstaranie hmotného majetku je v súlade s § 52 ods.13 a § 56 ods. 12 opatrenia č. 23054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva zahrnovaná do výnosov v časovej a vecnej súvislosti so zaúčtovaním účtovných odpisov majetku, na obstaranie ktorého bola dotácia poskytnutá. Táto sa bude zahrnovať do základu dane v rovnakej výške ako je daňový odpis alebo v pomernej časti zodpovedajúcej výške použitej dotácie na obstaranie odpisovaného majetku. Do 31. 12. 2007 bola dotácia zahrnovaná do základu dane v súlade s účtovníctvom. Podľa prechodného ustanovenia § 52d ods. 4. zákona č. 621/2007 Z. z. daňovník, ktorému bola poskytnutá dotácia na obstaranie hmotného majetku do 31. decembra 2007, zahrnie rozdiel medzi výškou daňových odpisov tohto hmotného majetku uznaných za daňový výdavok k 31. decembru 2007 a výškou dotácie zahrnutej do základu dane do 31. decembra 2007, do základu dane rovnomerne, počas dvoch bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích období ukončených najneskôr 31. decembra 2009.
 

Zvýšenie základu dane o sumu nezaplatených záväzkov

Doplnené znenie § 17 ods. 29 zákona č. 621/2007 Z. z. ukladá pre dlžníka účtujúceho v sústave podvojného účtovníctva povinnosť, aby zvýšil základ dane o sumu neuhradeného záväzku prislúchajúceho k výdavku (nákladu), ktorý je podľa § 19 daňovým výdavkom [vrátane nákladu prislúchajúceho k odpisovanému a neodpisovanému majetku, zásobám a inému majetku, pri ktorom vzniká výdavok (náklad) pri jeho zaradení alebo vyradení zo spotreby alebo z používania], a to v tom zdaňovacom období, v ktorom uplynulo 36 mesiacov od splatnosti tohto záväzku. Na druhej strane, ak po tejto lehote daňovník (dlžník) uhradí záväzok alebo jeho časť, zníži základ dane o sumu záväzku (alebo jeho časti), ktorú zaplatil. Rovnaká možnosť sa dáva aj daňovníkovi (dlžníkovi), ak po tejto lehote dôjde k premlčaniu záväzku alebo jeho zániku, a to v tom zdaňovacom období, v ktorom účtoval o výnose z odpísaného záväzku. Ide v podstate o systém, kedy je na účely vyčíslenia základu dane uvažované po troch rokoch so záväzkom obdobne, ako v účtovníctve s premlčaným, výška ktorého je účtovaná do výnosov. Ak dôjde k premlčaniu záväzku a jeho účtovaní do výnosov, nie je preto takto zaúčtovaný výnos zdaňovaným príjmom. Ak dôjde k jeho zaplateniu, zníži sa základ dane o zaplatenú sumu. Podľa prechodného ustanovenia § 52d ods. 6 ZDP, ustanovenie § 17 ods. 29 ZDP v znení účinnom od 1. januára 2008 sa použije aj na záväzky, pri ktorých do 31. decembra 2007 uplynula doba od splatnosti dlhšia ako 36 mesiacov, pričom suma týchto záväzkov zvyšujúca základ dane sa zahrnie do základu dane rovnomerne počas dvoch bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích období ukončených najneskôr 31. decembra 2009.
 

Daňové výdavky a odpis pohľadávky

Nové podmienky pre odpis pohľadávky v limitovanej výške v nadväznosti na splnenie podmienok pre tvorbu opravnej položky podľa § 20 ods. 4 a ods.14 ZDP sú uvedené osobitne v § 19 ods. 2 písm. r) zákona č. 621/2007 Z. z., namiesto doteraz uvedených v § 19 ods. 2 písm. h) bod 5 a 6 ZDP. Nové podmienky pre tvorbu opravnej položky od 1. 1. 2008 uvedené v § 20 ods. 4 a 14 ZDP znamenajú preto rovnako aj nové podmienky pre možnosť odpisu pohľadávky. Podmienka uplynutia doby splatnosti pre uznanie opravnej položky za daňový výdavok sa oproti stavu do 31. 12. 2007 predlžuje (12 mesiacov do výšky 20 % menovitej hodnoty pohľadávky alebo jej nesplatenej časti, 24 mesiacov do výšky 50 %, 36 mesiacov do výšky 100 % menovitej hodnoty pohľadávky alebo jej nesplatenej časti bez príslušenstva). Podľa nového znenia § 19 ods. 2 písmeno i) zákona č. 621/2007 Z. z. sa namiesto doteraz uznávaného odpisu u pohľadávky do výšky 1 000 Sk menovitej hodnoty alebo obstarávacej ceny (v podstate bez ďalších podmienok) uzná odpis menovitej hodnoty do výšky 10 000 Sk alebo jej nesplatenej časti (t. j. už nie obstarávacej ceny, bez možnosti odpisu príslušenstva) za stanovených podmienok, t. j. ak je k tejto pohľadávke možné tvoriť opravnú položku podľa § 20 ods. 4 písm. b) ZDP alebo ods. 14 písm. b) ZDP a súčasne k poslednému dňu zdaňovacieho obdobia, v ktorom došlo k odpisu pohľadávky, celková hodnota pohľadávok voči tomu istému dlžníkovi nepresahuje sumu 10 000 Sk.
 

Daňové výdavky a postúpenie pohľadávky

Pri postúpení pohľadávky sa podľa § 19 ods. 3 písm. h

Související dokumenty

Súvisiace články

Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby za zdaňovacie obdobie roku 2007
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzických osôb za rok 2006
Daňové priznanie za rok 2006 – Daň z príjmov právnických osôb
Daň z príjmov právnickej osoby – príklady problematických okruhov
Špecifické prípady pri platení daňovej licencie
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby za rok 2007 v otázkach a odpovediach (2. časť)
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzických osôb za rok 2008 v príkladoch
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby za rok 2007 v otázkach a odpovediach
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzických osôb za rok 2005
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzických osôb za rok 2004
Určenie rozsahu zdaniteľných príjmov (výnosov) na účely zníženej sadzby dane z príjmov vo výške 15 %
Daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby za rok 2008
Uplatňovanie nezdaniteľných častí základu dane v roku 2022 (2. časť)
Opatrovateľ a osobný asistent – príspevky, odvody a dane
Doktorand - doktorandské štipendium a zárobková činnosť
Najvýznamnejšie zmeny v tlačivách daňových priznaní FO za zdaňovacie obdobie roka 2023
Autorské honoráre z hľadiska daňových a odvodových povinností v roku 2016 (2. časť)
Uplatňovanie nezdaniteľných častí základu dane v roku 2024
15 % sadzba dane z príjmov, mikrodaňovník, mikro účtovná jednotka či obrat pre registráciu pre DPH: vybrané omyly z praxe

Súvisiace otázky a odpovede

Dodatočné daňové priznanie
Pokuta za oneskorené podanie daňového priznania
Oneskorené podanie daňového priznania k dani z príjmov právnických osôb
Odmena pre konateľa z Českej republiky
Odvody a príkazná zmluva
Výzva na podanie DPPO
Dodatočné daňové priznanie a pokuta
Daňový bonus SZČO
Zmluva o vytvorení a použití umeleckého výkonu
Príjem hotovosti za prenájom majetku v s.r.o.
Predaný byt nadobudnutý cez dedičské konanie - daň a odvody
Zrušenie s.r.o.
Oznamovacia povinnosť
Registrácia na daňovom úrade
Oznamovacia povinnosť - úroky účtované do daňových nákladov
Povinnosti mandátara pri uzatvorení mandantnej zmluvy.
Postup správcu dane pri daňovej kontrole
Daňový dopad záporného goodwillu
Kúpa auta v zahraničí
Prenájom športovej haly občianským združením a nasledná zľava pre deti